انگلیس بانک مرکزی روسیه را تحریم کرد

وزارت خزانه داری انگلیس اعلام کرد که همراستا با متحدان اروپایی و آمریکا، تحریم هایی را برضد بانک مرکزی روسیه اعمال می کند.

در بیانیه‌ای در این رابطه آمده است که این اقدام توسط وزیر خزانه داری و با هماهنگی رئیس بانک انگلیس «در هماهنگی با ایالات متحده و اتحادیه اروپا» اتخاذ شده است.

این بیانیه می‌افزاید: این اقدام به منظور جلوگیری از استقرار ذخایر خارجی بانک مرکزی روسیه به نحوی که تأثیر تحریم‌های اعمال شده توسط ما و متحدانمان را تضعیف کند و همچنین کاهش توانایی بانک مذکور برای شرکت در معاملات ارزی برای حمایت از روبل روسیه، اجرا می‌شود.

وزیر خزانه داری انگلیس در این باره گفت: این اقدامات نشان دهنده عزم ما برای اعمال تحریم‌های اقتصادی شدید در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین است. ما این اقدام را با هماهنگی سریع با متحدان آمریکایی و اروپایی خود اعلام می‌کنیم تا یک بار دیگر با همکاری نزدیک با شرکای بین المللی خود، عزم استوار خود را در تحمیل بالاترین هزینه‌ها به روسیه و قطع ارتباط این کشور از سیستم مالی بین المللی تا زمانی که این درگیری ادامه داشته باشد، نشان دهیم.

«اندرو بیلی» رئیس بانک انگلستان نیز گفت که این بانک به انجام دادن همه اقدامات لازم برای حمایت از پاسخ دولت انگلیس به «تهاجم روسیه به اوکراین» ادامه می‌دهد.

همچنین «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد: با همراهی هم پیمانان خود به اعمال تحریم‌ها علیه روسیه ادامه می‌دهیم تا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به حاکمیت اوکراین احترام بگذارد

گفتنی است، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه صبح روز پنجشنبه گذشته دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا و کشورهای غربی حاضر به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو نشدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.