کرملین قصد ترور زلنسکی را دارد

یک رسانه انگلیسی مدعی شد: کاخ کرملین ۴۰۰ نفر از شبه نظامیانش را با هدف ترور ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین به این کشور اعزام کرده است.

روزنامه تایمز به نقل از برخی منابع و بدون اشاره به اسم آنها نوشته است که بین دو تا چهارهزار نفر نیروی ویژه در ماه ژانویه (دی) با ماموریت های متفاوت تاکنون وارد اوکراین شده اند.

ادعا می شود گروه واگنر یک گروه شرکت نظامی خصوصی با ماهیت روسی است که با استخدام مزدور در جنگ‌های نیابتی مشارکت می‌کند. مشارکت در جنگ دونباس از جمله فعالیت‌های این گروه است

تایمز نوشت: گفته می شود این گروه وظیفه پیگرد ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین و همکارانش را از طریق تلفن های همراه به عهده دارند و این گروه همواره از مکان این افراد مطلع هستند.

یک منبع دیگر گفت به این عده از مزدوران گفته شده که همزمان با مذاکرات صلح ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با زلنسکی در این هفته، فعالیت خود را متوقف کنند.

همچنین گفته می شود که به این گروه اطلاع داده شده که رئیس جمهوری روسیه تمایلی به دستیابی به توافق ندارد و دیدار دو رئیس جمهوری در مرز بلاروس را به عنوان موضوعی که هدف از آن سلب توجهات از موضوعات دیگری است، توصیف کرده اند.

به نظر می رسد که انتشار اخبار و گزارش هایی درباره طرح آنها برای ترور زلنسکی باعث ترس و هراس رئیس جمهوری اوکراین نشده است. زلنسکی در گفتگو با مردم تایید کرده که فرد شماره یک در اهداف این گروه است و نیروهای ویژه به دنبال شکار او هستند.

برخی از منابع به روزنامه تایمز گفته اند که این گروه شبه نظامی در ماه دسامبر و حتی قبل از اطلاع ارتش روسیه در جریان طرح های پوتین در اوکراین بوده اند و برخی از سربازان و ژنرال های روسی نگران مخالفت با طرح های حمله بوده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.