آمریکا و فرانسه خواهان خروج شهروندان‌شان از روسیه شدند

به گزارش "الجزیره "،آمریکا و فرانسه در هشدارهایی از شهروندان خود خواستند تا هرچه زودتر کشور روسیه را ترک کنند.

سفارت آمریکا در مسکو در بیانیه‌ای گفت: "شهروندان آمریکایی باید فوراً از طریق گزینه‌های تجاری که هنوز در دسترس است، روسیه را ترک کنند." 

وزارت امور خارجه فرانسه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: "همه اتباع فرانسوی باید فورا روسیه را ترک کنند."

فرانسه همچنین به شهروندان خود در مورد سفر به بلاروس هشدار داده است. 

«جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه گفت: ما توافق کردیم که حریم هوایی اتحادیه اروپا به روی هواپیماهای روسیه بسته شود. 

وی افزود: هیچ هواپیمای متعلق به روسیه نمی‌تواند در فرودگاه‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا فرود آمده یا از آنجا به پرواز در آید. 

این تصمیم اتحادیه اروپا پس از انتشار در مجله رسمی اتحادیه اروپا، اعتبار اجرایی می‌یابد. 

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (۵ اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد چهارمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است. 

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد. 

روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است. 

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند. 

چندین کشور اروپایی تاکنون حریم هوایی خود را بر روی پروازهای شرکت های هواپیمایی روسیه بسته اند. این اقدام باعث لغو بسیار از پرواز ها از مبدا و به مقصد روسیه و همچنین سرگردانی تعداد زیادی از مسافران شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.