اولین واکنش آمریکا به آماده‌باش هسته‌ای روسیه

به دنبال دستور روز یکشنبه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به آماده باش نیروهای بازدارنده اتمی روسیه، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد واکنش نشان داد.

ولادیمیر پوتین امروز با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع و «گراسیموف» رئیس ستاد کل ارتش روسیه در خصوص وضعیت در اوکراین دیدار و گفت‌وگو کرد. او به وزارت دفاع روسیه دستور داد نیروهای بازدارنده اتمی در حالت آماده باش قرار بگیرند.

سه گانه اتمی روسیه شامل موشک‌های زمین پایه قابل حمل کلاهک اتمی، ناوهای مجهز به سلاح  اتمی و هواپیماهای مجهز به موشک‌های اتمی است. 

وزارت دفاع روسیه چندی قبل رزمایش راهبردی بازدارنده با شرکت نیروی اتمی سه گانه روسیه  را برگزار کرد. این رزمایش به فرماندهی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و فرمانده نیروهای مسلح روسیه برگزار  و موشک‌های قاره پیما ، بالستیک و  کروز پرتاب  شد.

 وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود خاطر نشان کرد که رزمایش راهبردی بازدارنده برای سنجش آمادگی رزمی واحدهای نظامی روسیه برنامه ریزی شده است. در ماههای ژانویه و فوریه نیز  روسیه چندین رزمایش بزرگ برگزار کرد که بخش قابل توجه آن در آبهای بین المللی ازجمله اقیانوس اطلس بود.

به دنبال درگیری روسیه با اوکراین، تنش بین روسیه و غرب به رهبری آمریکا شدت گرفته است و ناتو در حال تجهیز نیروهای خود در شرق اروپاست.

صبح پنجشنبه گذشته ولادیمیر پوتین در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد. بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و سامانه‌های موشکی ارتش روسیه، مواضع نظامی مختلفی از شرق تا غرب و شمال تا جنوب اوکراین را هدف قرار دادند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.