روسیه ارتش اوکراین را به استفاده از سلاح‌های ممنوعه متهم کرد

وزارت دفاع روسیه عصر یکشنبه به وقت تهران ارتش اوکراین را به استفاده از سلاح‌های ممنوعه متهم کرد.

فسفر سفید ماده‌ای است هواسوز که وقتی در معرض هوا قرار می‌گیرد شروع به سوختن می‌کند و دود سفیدی دارد. این ماده با آب خاموش نمی‌شود و همچنان در آب می‌سوزد. اگر این ماده روی اعضای بدن جانداری بریزد، تا عمق بدن را می‌سوزاند و هرگز خاموش نمی‌شود و حتی استخوان را هم می‌سوزاند. این بمب دودی سمی دارد که مشکلات حاد تنفسی در حد خفگی یا سوختن ریه‌ها در فرد را ایجاد می‌کند.

در رویدادی مرتبط با اوکراین، «ولادیمیر پوتین»رئیس جمهور روسیه امروز با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع و «گراسیموف» رئیس ستاد کل ارتش روسیه در خصوص وضعیت در اوکراین دیدار و گفت‌وگو کرد. او به وزارت دفاع روسیه دستور داد نیروهای بازدارنده اتمی در حالت آماده باش قرار بگیرند.

به دنبال دستور روز یکشنبه «ولادیمیر پوتین»  به آماده باش نیروهای بازدارنده اتمی روسیه، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد واکنش نشان داد. سفیر آمریکا در سازمان ملل در این زمینه گفت: «تصمیم پوتین برای آماده‌شدن نیروهای بازدارنده اتمی، درگیری را به‌طورغیرقابل پذیرشی تشدید می‌کند.»

سه گانه اتمی روسیه شامل موشک‌های زمین پایه قابل حمل کلاهک اتمی، ناوهای مجهز به سلاح  اتمی و هواپیماهای مجهز به موشک‌های اتمی است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.