روسیه تهدید شد؛ احتمال عملیات بمب گذاری در فرودگاه ها و ایستگاههای قطار

اسکای نیوز عربی گزارش داد، رسانه های روسی اعلام کردند که پیام هایی با منشأهای ناشناس تهدید کردند که ایستگاه های قطار و فرودگاه مسکو بمب گذاری خواهد شد.

این در حالی است که روسیه در پی حمله نظامی به اوکراین شاهد شدیدترین حملات سایبری است.

در بیانیه رسمى شرکت راه آهن روسیه آمده است وب سایت رسمی این شرکت در معرض حملات جدی قرار دارد و انتظار ایجاد اختلال در برنامه های حمل و نقل و گشت و گذار مى رود. این شرکت  با اشاره به اینکه اپلیکیشن رسمی موبایل این شرکت برای «راه آهن روسیه» همچنان کار می کند، از مسافران قطار خواست تا از کانال های فروش دیگر برای خرید بلیت استفاده کنند.

این شرکت خاطرنشان کرد: در تلاش است تا با افزایش تعداد دفاتر فروش بلیط در ایستگاه ها، از اثرات حملات سایبری جلوگیری شود و امکان خرید بلیط برای همه مسافران فراهم شود.

گروه نت‌بلاکس نیز که سطح دسترسی به اینترنت در سطح جهان را رصد می‌کند روز شنبه اعلام کرد که پایگاه‌های اینترنتی شماری از نهادهای دولتی روسیه از جمله کرملین و دوما (مجلس سفلی فدراسیون روسیه) از دسترس خارج شده است.

شایان ذکر است گروهی از هکر‌های ناشناس با عنوان "انانیمس" در پیامی توئیتری دولت روسیه را تهدید کردند حملات سایبری گسترده را علیه دولت مسکو انجام خواهند داد.

این گروه از هکر‌ها به بخش‌هایی از وب سایت‌های دولتی روسیه آسیب زدند و برخی پایگاه‌های اطلاع رسانی وابسته به دولت از جمله راشاتودی را برای ساعاتی از کار انداختند.

این گروه روز گذشته اعلام کرد مدارک و اسناد هک شده از سایت وزارت دفاع روسیه را فاش خواهند کرد. این حمله تنها ساعاتی پس از این اتفاق افتاد که یگور آشف، یکی از بنیانگذاران یک شرکت امنیت سایبری مستقر در کیف به رسانه‌های خبری گفت: یک مقام ارشد دولتی از اوکراین از من خواسته تا برای مقابله با روسیه از هکر‌ها کمک بگیرم.

وی تاکید کرد: وزارت دفاع اوکراین به دنبال استفاده از یک سری هکر‌های تهاجمی و تدافعی در جنگ علیه این کشور است.

در مقابل برخی گروه‌های هکری دیگر در فراخوانی اعلام کردند از دولت روسیه حمایت خواهند کرد و اجازه ورود هکر‌ها به پایگاه‌های اطلاعاتی مسکو را نخواهند داد.

گروه هکری "کونتی" ضمن اعلام حمایت‌های همه جانبه این گروه از دولت روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر هر نهاد و هر گروه هکری بخواهد به علیه روسیه هر گونه جنگ سایبری راه بیاندازد ما با تمام قوا و امکاناتمان مقابل آن‌ها می‌ایستیم و به زیرساخت‌های حیانی آن‌ها ضربات جبران ناپذیری خواهیم زد.

بسیاری این پاسخ را در واکنش به گزارش برخی رسانه‌های خبری مبنی بر اینکه دولت بایدن به دنبال راهی برای ضربه زدن سایبری به روسیه است می‌دانند. برخی منابع خبری در روز‌های اخیر اعلام کرده اند جو بایدن به دنبال گزینه‌هایی برای سازمان دهی حملات سایبری برای از بین بردن برخی زیرساخت‌های حیاتی روسیه است.

کاخ سفید روز گذشته به شدت این گزارش‌های خبری را تکذیب کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.