سایت رسمی کرملین از کار افتاد/ زلنسکی خطاب به آلمان؛ شجاعت داشته باشید

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: مردم ما آماده دفاع از اوکراین هستند تا سناریوی اشغال را ساقط کنند، ما با تمام توان برای آزادسازی کشور خواهیم جنگید.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در فایل تصویری جدیدی گفت، از دوستم رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌جمهوری ترکیه به خاطر حمایتش تشکر می‌کنم و ما توافق کردیم کشتی‌های روسیه نباید به دریای سیاه راه یابند.

او ادامه داد: دو رئیس‌جمهوری ترکیه و آذربایجان پیشنهاد برگزاری نشست با روسیه را دادند و من موافقت کردم.

افزایش فشارها بر آلمان؛ زلنسکی: شجاعت داشته باشید

به نقل از یورونیوز، فشارها بر دولت آلمان همزمان با ادامه نبرد در خیابان‌های کی‌یف برای موافقت با قطع دسترسی روسیه به سامانه بانکی سوئیفت افزایش یافته است.

در حالی که به نظر می‌رسد همه اعضای اتحادیه اروپا به استثنای آلمان با قطع دسترسی روسیه به سوئیفت موافقت کرده‌اند ولودیمیر زلنسکی از برلین خواست در برابر روسیه «شجاعت» نشان دهد.

این در حالی است که نخست‌وزیر لهستان ساعاتی پیش از «خودخواهی» آلمان در این «لحظه تاریخی» انتقاد کرد.

آلمان که بیش از نیمی از گاز مصرفی خود را از روسیه وارد می‌کند نگران است تا با قطع دسترسی مسکو به سوئیفت نتواند هزینه گاز و ذغال سنگ خود را به مسکو پرداخت کند؛ امری که می‌تواند منجر به قطع واردات گاز و ذغال سنگ از روسیه شود.

زلنسکی خطاب به نخست‌وزیر هند: بیش از ۱۰۰ هزار اشغالگر در کشورم هستند

ولودیمیر زلنسکی به دنبال رای ممتنع هند در جلسه شورای امنیت با نارندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور تلفنی گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهوری اوکراین در صفحه توئیتر خود نوشت که در این مکالمه تلفنی خواستار«حمایت سیاسی» دهلی نو از کشورش شده است. وی افزود که خطاب به نخست‌وزیر هند گفته است که «بیش از ۱۰۰ هزار نفر» کشورش را «اشغال» کرده‌اند. 

هند روز جمعه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل به همراه امارات عربی متحده و چین به قطعنامه پیشنهادی علیه روسیه رای ممتنع داد. این قطعنامه از سوی روسیه وتو شد. 

از طرف دیگر،‌ رویترز گزارش می‌دهد، سایت رسمی کرملین از کار افتاده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.