هواپیمای نظامی اوکراین ساقط شد/ هشدار جدی ماکرون به پوتین

موریسون روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران گفت: «ما اقدامات خصمانه یکجانبه در اوکراین را محکوم می کنیم. روسیه آشکارا قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل را نقض می کند. روسیه جنگ را انتخاب کرده است».

نخست وزیر استرالیا در اداه با تأکید بر لزوم اتخاذ اقداماتی شدید علیه روسیه گفتک «ما همراه با جامعه بین‌الملل با هم متحد می‌شویم تا این اقدامات ظالمانه را به شدیدترین وجه ممکن محکوم کنیم.»

موریسون در پایان در خصوص تحریم شخصیت‌ها و شرکت‌های روسی گفت که تحریم‌های جدید، فرماندهان ارتش، معاونان وزیر دفاع و عوامل وابسته به روسیه را که «مسئول تجاوز غیرقانونی و غیرقابل قبول» هستند و همچنین شرکت‌هایی که در توسعه و فروش فناوری نظامی و تسلیحات به روسیه دست داشته‌اند، هدف قرار خواهد داد.

ساقط شدن هواپیمای نظامی اوکراین

برخی رسانه‌ها می‌گویند نیروهای روسیه یک هواپیمای ترابری نظامی آنتونوف An-۲۶ اوکراین را در منطقه کی‌یف هدف قرار داده‌اند. گفته شده این هواپیما ۱۴ سرنشین داشته و طبق اطلاعات اولیه پنج نفر کشته شده‌اند.

جانسون: روسیه تحریم می‌شود؛ وابستگی به نفت و گاز روسیه قطع خواهد شد

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس طی سخنرانی برای مردم کشورش در رابطه با اوضاع اوکراین گفت: بریتانیا و متحدانش روز پنجشنبه بسته تحریمی علیه اقتصاد روسیه ارائه خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: «امروز، همراه با متحدانمان، بر روی بسته عظیم تحریم‌های اقتصادی که در زمان مناسب برای تضعیف اقتصاد روسیه طراحی شده است، به توافق خواهیم رسید و برای این منظور، ما همچنین باید به طور جمعی به وابستگی خود به نفت و گاز روسیه پایان دهیم زیرا این وابستگی برای مدتهای طولانی به پوتین در قبال سیاست‌های غرب قدرت داده بود. تهاجم گسترده روسیه به اوکراین وجود دارد».

ماکرون: عواقب بسیار زیادی در انتظار اروپا است

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که بعدازظهر امروز در خصوص اقدام علیه روسیه تصمیم‌گیری خواهد شد و گفت: شورای امنیت سازمان ملل باید روسیه را مسئول بداند».

وی ادامه داد: «ما تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از رسیدن به این نقطه بحرانی صورت دادیم. ما در مرحله جدیدی از تاریخ اروپا قرار داریم. برای این مرحله جدیدی که در اروپا آغاز شده است، عواقب زیادی وجود خواهد داشت».

ماکرون در ادامه با تأکید بر ادامه حمایت غرب از اوکراین گفت: «ما بدون تردید از اوکراین و حاکمیت و امنیت شرکای اروپایی خود حمایت می‌کنیم».

رئیس‌جمهور فرانسه تأکید کرد: «در این ساعات تاریک، ما اصول آزادی، حاکمیت و دموکراسی را رها نخواهیم کرد».

همچنین در اکوایران ببینید : قمار جاسوس سرخ

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.