فرار نظامیان اوکراینی/ درخواست فوری سفارت ایران از شهروانش

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شمار زیادی از نظامیان اوکراینی با زمین گذاشتن سلاح‌های خود از اوکراین فرار کرده‌اند.

سفارت ایران خواستار خروج شهروندان ایرانی از اوکراین شد

سفارت ایران در «کی‌یف» با صدور بیانیه‌ای خواستار خروج شهروندان ایرانی از اوکراین شد و اعلام کرد:  «تمامی ایرانیان مقیم از هر امکانی برای خروج از اوکراین اقدام کنند».

اروپا: شدیدترین تحریم‌ها را علیه روسیه وضع می‌کنیم

«جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران در «بروکسل» پایتخت بلژیک در واکنش به عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین گفت: «اتحادیه اروپا با شدیدترین راه ممکن پاسخ خواهد داد.....(رهبران اروپا) بسته قوی‌تری را اتخاذ خواهند کرد، سخت‌ترین بسته تحریم‌هایی که تاکنون اجرا کرده‌ایم»

از طرف دیگر، «اورسلا فن درلاین» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز در واکنشی مشابه متعهد شد که «پایه اقتصادی روسیه و ظرفیت این کشور برای مدرن‌سازی را تضعیف» کند.

وی اقدام نظامی روسیه را یک «حمله وحشیانه» توصیف کرد و گفت: «ما دارایی‌های روسیه در اتحادیه اروپا را مسدود می‌کنیم و دسترسی بانک‌های روسیه به بازارهای مالی اروپا را متوقف خواهیم کرد. ما این حمله وحشیانه و استدلال‌های بدبینانه‌ای که برای آن مطرح شده است را محکوم می‌کنیم».

فن درلاین ادامه داد که تحریم‌های «عظیم و استراتژیک» علیه روسیه را برای تصویب در اواخر امروز ارائه خواهد کرد. «این تحریم ها به گونه ای طراحی شده اند که خسارات  سنگینی بر منافع کرملین و توانایی آنها برای تامین مالی جنگ وارد کنند. و ما می‌دانیم که میلیون‌ها روس خواهان جنگ نیستند».

وی تصریح کرد: «ما اجازه نخواهیم داد، رئیس جمهور [ولادیمیر] پوتین، حاکمیت قانون را با حاکمیت زور و بی‌رحمی جایگزین کند، اوکراین پیروز خواهد شد».

همچنین در اکوایران ببینید : شلیک به امنیت غذایی خاورمیانه

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.