سلطه کرملین بر کیف، اروپا را متحول می‌کند

 

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز سه شنبه تحریم هایی را با هدف مجازات روسیه به دلیل آنچه که او «آغاز تهاجم روسیه به اوکراین» خواند، اعلام کرد و به رهبران اروپایی در تحمیل پیامدهای اقتصادی برای نقض آشکار حاکمیت ملی پیوست.

اما تحلیلگران هشدار می‌دهند که ترس از درگیری مسلحانه در اوکراین پس از دستور روسیه برای ورود نیروها به مناطق جدایی‌طلب، تهدید جدیدی برای اقتصاد جهانی است که در تلاش برای خروج از همه‌گیری ویروس کرونا و مقابله با سطوح بی‌سابقه تورم است.

آغاز کارزار تحریمی غرب علیه مسکو

اقدام پوتین و پاسخ متقابل غرب، تا همینجا، احتمالاً پیامدهای عمده و ماندگار ایجاد کرده است؛ در همین ابتدای کار،کشورهای اروپایی و ایالات متحده در واکنش به اقدامات کرملین تحریم‌هایی را اعمال می کنند که بیشتر آنها بانک‌ها و الیگارش‌های روسیه را هدف قرار دهند. اما در عین حال انتظار می رود که آنها بازارهای انرژی را متلاطم کرده و به افزایش قیمت کالاها دامن بزنند. این عدم اطمینان به دنبال یک سال انسداد زنجیره تامین است که جریان تجارت را در سراسر جهان مختل کرده است.

بایدن گفت که اقدام روسیه "نقض آشکار قوانین بین المللی است و نیازمند پاسخ قاطع جامعه بین المللی است." دستیاران کاخ سفید تحریم هایی را که آقای بایدن اعلام کرد، شدید و گسترده توصیف کردند. اما این تحرکات محدود بود و از جنگ اقتصادی گسترده‌تری که برخی از حامیان اوکراین - از جمله برخی از اعضای جمهوری‌خواه کنگره - دولت را برای شرکت در آن ترغیب کرده‌اند، کوتاهی کرد. 

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر«شناسایی مسیر پیروزی پوتین در جنگ اوکراین!» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.