سردار پاکپور: پشتوانه قدرتمند و اطمینان‌بخش امنیت مردم هستیم

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سپاه قوی‌تر از همیشه در حوزه نظامی و دفاعی در میدان حضور دارد، گفت: پشتوانه قدرتمند و اطمینان‌بخش امنیت مردم هستیم.

آیین افتتاح و بهره‌برداری از فاز دوم نخستین بیمارستان الگوی ملی در توسعه بیمارستان‌های سیار ویژه بیماران حاد تنفسی، به‌همت جهادگران بیمارستان شهید صدوقی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با ظرفیت ۲۵۰ تخت و بخش‌های گوناگون تخصصی در سپاهان‌شهر اصفهان برگزار شد.

این بیمارستان سیار با ترکیبی از بخش‌های ویژه و تخصصی شامل اتاق‌های عمل، مراقبت‌های ویژه، پاراکلینیک، ام‌.آر‌.آی. و درمانگاه‌های تخصصی، از همه قابلیت‌های لازم برای ارائه خدمات ویژه درمانی به بیماران حاد تنفسی برخوردار است.

خدمت به مردم را بخشی از ماهیت و هویت خود می‌دانیم

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در این آیین اظهار داشت: افتتاح فاز دوم این مجموعه خدماتی، بهداشتی و درمانی سپاه، گام دیگری در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک و مشارکت نیروهای مسلح به نظام سلامت کشور و مبتنی بر ماهیت مردم‌یار و ذات خدمت‌پیشه سپاه است.

وی افزود: کنار انجام دقیق و پیگیرانه و شبانه‌روزی همه اقدامات لازم برای انجام هرچه بهتر و مؤثرتر مأموریت‌های ذاتی، امنیتی، دفاعی و نظامی و به‌روزرسانی قدرت بازدارندگی، مردم‌یاری و خدمت به آنان را بخشی از ذات و ماهیت خود می‌دانیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: امروز در حوزه نظامی و دفاعی قدرت بزرگ بازدارنده و پشتوانه قدرتمند و اطمینان‌بخش امنیت مردم و نظام اسلامی در منطقه هستیم.

وی اضافه کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مانند همه ادوار انقلاب و امروز قوی‌تر از گذشته، در حوزه‌های گوناگون خدمت‌رسانی به مردم حاضر است و همچنان از ظرفیت‌های خود برای انجام این رسالت بهره می‌گیرد و دوشادوش همه خادمان ملت، در میدان خدمت آماده و حاضر است.

تحقق عملی فرمان مقام معظم رهبری به نیروهای مسلح

سردار سرتیپ‌دوم پاسدار احمد اخوان مهدوی فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه در مراسم افتتاح این پروژه درمانی و خدماتی گفت: با افتتاح فاز دوم این بیمارستان سیار تخصصی در پی موج جدید اپیدمی کرونایی در استان اصفهان گام دیگری در جهت تحقق عملی فرمان مقام معظم رهبری به نیروهای مسلح از جمله نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشارکت و کمک به نظام سلامت کشور برای کمک به بیماران کرونایی برداشته شد.

وی خاطرنشان کرد: در پی فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به نظام سلامت کشور و ابلاغ فرمانده نیروی زمینی سپاه، تا کنون بیش از ۸۰۰ تخت بیمارستانی ویژه کمک به درمان بیماران حاد تنفسی، ۲۲۹۰ تخت اختصاصی مراقبت و درمان بیماران کرونایی و ۱۱ مرکز واکسیناسیون سراسری تدارک دیده شده‌ که همچنان در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

سردار اخوان مهدوی گفت: نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه تخصصی ویژه مراقبت و درمان بیماران حاد تنفسی با تجهیز و استقرار ۱۶۰ تخت در مشهد مقدس، یکصد تخت در اهواز، ۱۳۴ تخت در کرمانشاه، ۶۴ تخت در کرمان، ۶۴ تخت در اردبیل، ۹۶ تخت در نیشابور و ۳۲ تخت در گنبد دوشادوش خادمان نظام سلامت کشور، در حال خدمت‌رسانی به مردم است.

وی از طراحی و ساخت بیمارستان سیار نمونه و پایلوت ویژه بیماران تنفسی با دارا بودن تمامی امکانات و زیرساخت‌های لازم از جمله سی.تی. اسکن، پی.سی.آر.، آی.سی.یو. و تخت‌های ویژه مراقبتی خبر داد و آن را از جمله دستاوردهایی توصیف کرد که همه مراحل طراحی و ساخت نمونه کشوری آن توسط کارشناسان فرماندهی بهداری نیروی زمینی سپاه انجام شده است؛ طرحی که موفق به اخذ تمام استانداردهای ابلاغی در حوزه سلامت گردیده و پروانه بهره‌برداری را نیز کسب کرده است و به‌عنوان نخستین الگوی ملی در توسعه بیمارستان‌های سیار حاد تنفسی در کشور و منطقه به‌شمار می‌آید.

فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه گفت: راه‌اندازی و افتتاح ۱۱ مرکز بزرگ واکسیناسیون سراسری، اعزام ۳۰۰ تیم تخصصی شامل پزشک، پرستار، بهیار و پزشکیار، اعزام ۹۲۰ نفر از متخصصان بهداشت و درمان به مناطق پرخطر و کمک به کادر پرستاری برابر با اعلام نیاز وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، فعال‌سازی بیش از ۲ هزار و ۲۹۰ تخت اختصاصی بیمارستانی و انجام عملیات واکسیناسیون بیش از ۷۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم، بخش دیگری از اقدامات نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کمک به نظام سلامت کشور در دوره همه‌گیری بیماری کرونا در کشور است.

وی اضافه کرد: تخت‌های اختصاصی بیمارستانی تجهیز و آماده شده علاوه بر خدماتی که تا کنون ارائه داده‌اند، عملاً به بخشی از ظرفیت فعال درمانی کشور تبدیل شده‌اند و این آمادگی وجود دارد تا در صورت نیاز و ضرورت و یا تغییر کاربری نوع خدمات درمانی، در هر نقطه‌ای که مردم نیاز داشته باشند فعال و به‌کارگیری شوند.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه در حاشیه آیین بهره‌برداری از این بیمارستان سیار تخصصی در سپاهان‌شهر اصفهان، به راهبردهای بهداری نیروی زمینی سپاه و توجه به مشارکت فعال در کمک به نظام سلامت کشور اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی نیروی زمینی سپاه در خدمت به همه مردم قرار دارد و تاکنون در کسب افتخار خدمتگزاری و مردم‌یاری، توفیقات خوب و ارزشمندی داشته‌ایم.

وی در ادامه راجع به راهبردهای فرماندهی بهداری نیروی زمینی سپاه ابراز کرد: ارتقای کمّی و کیفی مراقبت از سلامت بر مبنای استانداردهای اعتباربخشی با رویکرد دفاع زیستی، همگام‌سازی مدیریت تروما و دفاع زیستی با توسعه بیمارستان‌های تخصصی و فوق‌تخصصی، توسعه سامانه‌های سیار درمانی و خدماتی با رویکرد دفاع زیستی، توسعه بخش‌های مراقبت ویژه با رویکرد دفاع زیستی و توسعه مراکز درمانی مراقبتی در جوار بیمارستان‌ها، بخشی از راهبردهای بهداری نیروی زمینی سپاه در جهت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.