ادعای اسرائیل درباره پهپادهای ایرانی در ونزوئلا

بنا بر گزارش شامگاه سه‌شنبه پایگاه صهیونیستی «آی۲۴»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اجلاس مذکور تصویری از یک پهپاد به نمایش گذاشت و گفت که این پهپاد ساخت ایران است و ونزوئلا از آن استفاده می‌کند. بنی گانتز مشخصا به نام پهپاد «مهاجر ۶» اشاره کرد و مدعی شد که ایران ونزوئلا را به این نوع از پهپادهای رزمی و تسلیحات دیگر مجهز می‌کند.

بنی گانتز در اجلاس مذکور همچنین ادعا کرد که این اولین بار نیست ایران ونزوئلا را به تسلیحات مجهز می‌کند. او مدعی شد که صادرات پهپاد ایران به ونزوئلا جدید نیست و تهران در سال ۲۰۱۲ نیز تسلیحات مشابهی را به کاراکاس صادر می‌کرده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیشتر نیز ادعاهای مشابهی درباره ایران مطرح کرده بود. ادعای جدید گانتز در زمانی مطرح شده است که مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران و مقامات اروپایی خبر داده‌اند که مذاکرات رفع تحریم‌ در وین به نقطه تعیین‌کننده‌ای رسیده است.

 «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در جلسه روز یکشنبه کابینه این رژیم  در اظهاراتی سعی در اخلال در روند مذاکرات رفع تحریم‌ها داشت. بنت در جلسه روز یکشنبه کابینه این رژیم گفته بود: «مذاکرات بین ایران و قدرت‌های [جهانی] برای بازگشت به توافق ایران بسیار پیشرفته است. ممکن است در مدت کوتاهی شاهد یک توافق باشیم». وی سپس مدعی شده بود که  ظاهراً «توافق جدید کوتاه‌تر و ضعیف‌تر از توافق قبلی است».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.