واکنش تند نماینده مخالف طرح صیانت به تصویب این طرح

اعضای کمیسیون طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در جلسه امروز کمیسیون با ۱۸ رای موافق کلیات این طرح را به تصویب رساندند. 

بنا به روایت های منتشر شده ریاست کمیسیون مشترک بدون دادن فرصت صحبت به نمایندگان به جز یک نفر و نماینده مرکز پژوهش ها و سایر دستگاه‌ها، در عرض کمتر از سی ثانیه برای کلیات طرح صیانت رای گرفت و کلیات طرح رای آورد.

رشیدی کوچی که در این جلسه اظهاراتی را مطرح کرد، گفت: عده‌ای برای موافقت با این طرح با من تماس می‌گیرند و من را تهدید می‌کنند. این در حالی است که بعد از گذشت مدتی به آغاز به کار کمیسیون مشترک مردم هنوز نگران تصویب این طرح هستند. این موضوع هم دلیل دارد برای مثال به یکباره اعلام می‌شود که در خلال بررسی بودجه جلسه‌ای برای بررسی این طرح برگزار شود. کسی مخالف ساماندهی فضای مجازی نیست اما آیا این طرح در راستای ساماندهی فضای مجازی است؟ از نظر مردم اینگونه نیست من در کنار مردم هستم.

هول هولکی طرح صیانت را تصویب کردند

غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مردم استان آذربایجان شرقی و از مخالفان طرح صیانت درباره تصویب یکباره این طرح به اقتصادنیوز، گفت: متاسفانه جلسه ای را تشکیل دادند و هول هولکی طرح را تصویب کردند. روند تصویب طرح درست نیست. من هم در اعتراض به این جلسه در آن شرکت نکردم.

طرح صیانت به صحن مجلس نمی آید؟

نوری قزلجه گریزی هم به بحث امروز خود با تقی پور در صحن مجلس زد و گفت: پیامکی برای برگزاری جلسه کمیسیون طرح صیانت آمد که من به آن اعتراض کردم اما آقای نیکزاد گفت که دعوت جلسه شخصی است و جلسه رسمی نیست. آن ها هم هول هولکی جلسه را برگزار کرده و طرح را تصویب کردند. 

 
 

موافقان طرح صیانت برای مرکز پژوهش ها تره هم خورد نمی کنند

او با اشاره به اصل ۸۵ ای بودن طرح صیانت اعلام کرد که طرح برای بررسی به صحن مجلس نمی آید. 

این نماینده مجلس با اشاره مخالفت های کارشناسان با طرح صیانت و ایرادات مرکز پژوهش ها از آن هم گفت: متاسفانه برای مرکز پژوهش ها تره خورد نمی کنند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.