۱۴۱ نفر از نمایندگان خواستار شفافیت آراء خود هستند

نایب رییس مجلس در جریان مذاکرات جلسه علنی امروز مجلس گفت: ۱۴۱ نفر از نمایندگان به صورت داوطلبانه خواستار اعلام رای خود هستند.

مالک شریعتی نیاسر در جلسه علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی جلسه گفت: من پیشتر در خصوص اعلام آراء از قسمت فناوری مجلس سوال کرده ام، برای قسمت فناوری این امکان وجود دارد آراء داوطلبانی که خوستار اعلام رای خود هستند اعلام شود، در این خصوص ۱۴۱ نفر اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: صبح وارد دستور بررسی بودجه شدید، بیانیه قرائت شد، اکنون ۱۴۱ نفر این موضوع را امضا کردند، چون بالای ۱۰۰ نفر امضا دارد باید قرائت شود، خواهش می کنیم این موضوع برای افرادی که خودشان داوطلب هستند اجرا شود، این اختیار شخصی نماینده می باشد که رای خود را اعلام کند، از قسمت فناوری تقاضا می کنم رای من را ارائه دهد تا آن را به صورت مستند ارائه کنم.

علی نکیزاد نایب رییس مجلس نیز در پاسخ به اظهارات شریعتی بیان کرد: از معاونت قوانین موضوع را سوال کرده ایم، این موضوع بیانیه نیست که قرائت شود،۱۴۱ نفر از نمایندگان این موضوع را امضا کردند و به صورت داوطلبانه خواستار اعلام رای خود هستند، اما آیین نامه چنین اجازه ای را نمی دهد، ما موضوع را بررسی می کنیم، قسمت فناوری گفتند به محض رای گیری، رای ها پاک می شود و عدد اعلام می کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.