اخراج مقام سفارت آمریکا در روسیه

به گزارش پایگاه سی.بی.اس نیوز، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، دولت روسیه مقام شماره دو سفارت واشنگتن در مسکو را همزمان با هشدار جو بایدن در خصوص "بسیار بالا"‌ بودن تهدید حمله روسیه به اوکراین اخراج کرده است.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که بارت گورمن، معاون رئیس هیات دیپلماتیک آمریکا (سفیر آمریکا) در روسیه، روز پنجشنبه از پایتخت روسیه اخراج شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای عنوان کرد: "اقدام روسیه علیه گورمن در شرایط عدم وجود تحریک قبلی صورت گرفت و ما این اقدام را در راستای تشدید تنش‌ها می‌دانیم و در حال بررسی پاسخ خود هستیم."

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از روسیه می‌خواهیم به اخراج‌های بی‌اساس دیپلمات‌ها و کارمندان آمریکایی پایان دهد و تلاش ثمربخشی در راستای بازسازی هیاتهای کشور ما داشته باشد. اکنون بیش از هر زمانی مهم است که کشورهای ما پرسنل دیپلماتیک لازم را برای تسهیل ارتباطات بین دولت‌هایمان در محل داشته باشند.

به گفته این سخنگو، گورمن در شراطی اخراج شد که ویزای معتبری داشت و کمتر از سه سال بود که در آن کشور حضور داشت.

وزارت امور خارجه روسیه هم این اخراج را تایید کرد و گفت که این اتفاق در پاسخ به دستور آمریکا به خروج دیپلمات‌إهای روسی از آن کشور در پایان ماه گذشته میلادی صورت گرفته است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ منتشر شده در وبسایت این وزارتخانه بیان کرد: «در واقع به این دیپلمات آمریکایی دستور داده شد خاک روسیه را ترک کند، اما این اتفاق دقیقا در پاسخ به اخراج غیرمنطقی معاون سفارت ما در واشنگتن، به ‌رغم مطرح بودن او به عنوان مقام ارشد این سفارتخانه رخ می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.