ترغیب افراد به ازدواج با رویکرد تشویقی باشد نه تنبیهی!

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اظهار نظراتی مبنی بر اینکه صرفا حقوق کارکنان متاهل افزایش پیدا کند، گفت: ترغیب افراد به ازدواج با رویکرد تشویقی باشد نه تنبیهی.

حجت الاسلام مجید نصیرایی درباره برخی نظرات مبنی بر اینکه حقوق کارمندان متاهل افزایش پیدا کند، در پاسخ به اینکه آیا اعمال چنین سیاست هایی می تواند به امر ازدواج جوانان کمک کند؟ اظهار داشت: در موضوع ازدواج نباید رویکردها را به سمت اجبار سوق دهیم، حرکت و اقدامات باید صحیح و تسهیل گر باشد، درواقع نباید به سوی جنبه تنبیهی برای دیگران حرکت کنیم و رویکردها صرفا باید تسهیل گر امر ازدواج باشد.

نماینده مردم فردوس و طبس در مجلس افزود: قطعا اگر در این موضوع رویکرد صحیح را پیش بگیریم و به مشوق ها، تبیین صحیح موضوع، فرهنگ سازی و کمک کردن و تسهیل سازی روند ازدواج و ترغیب افراد به فرزند آوری توجه کنیم قطعا قدم های مثبتی برداشته خواهد شد.

نصیرایی تاکید کرد: اگر این رویکرد و این نگاه به صورت صحیح اعمال شود، افراد و جوانان خود تمایل به حرکت در این مسیر را دارند، ولی به هرشکل نباید در این مسیر جنبه تنبیهی برای دیگران درنظر بگیریم، بلکه مشوق ها و تسهیل گری باید محور فعالیت ها باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.