حزب‌الله موفق شد هزاران موشک خود را نقطه‌زن کند
سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، عصر امروز (چهارشنبه)، در جریان مراسم گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان شهید مقاومت سخنرانی کر

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان پیش از پرداختن به تحولات منطقه و جهان ابتدا به تمام مسلمانان سالروز ولادت امیر مؤمنان (ع) را تبریک گفت و اظهار داشت: «زمانی که نام علی (ع) را به یاد می‌آوریم، خداوند متعال را شکر می‌گوییم و از والدین خود تشکر می‌کنیم که ما را از کودکی با شناخت، عشق و حب او تربیت کردند».

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: ۳۸ سال از شهادت شیخ راغب حرب و ۳۰ سال از شهادت سید عباس و نیز ام یاسر و فرزند آن‌ها حسین می‌گذرد و از شهادت فرمانده ما حاج عماد مغنیه هم ۱۴ سال می‌گذرد و از شکل گیری مقاومت و حزب الله ۴۰ سال می‌گذرد.

سید حسن‌الله نصرالله افزود: سال ۱۹۸۲ برای ما سال تصمیم شکل گیری مقاومتی بود که تاکنون پابرجاست. خون شهیدان ما این روند را استمرار بخشیده است و سبب رسیدن مقاومت به روند کنونی آن شده است.

دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: مجموعه کاملی از آثار سید عباس چاپ شده است که طی روز‌های آتی منتشر خواهد شد. این بخشی از تاریخ ماست. آثار کامل شیخ راغب در دست چاپ است و در چهلمین بهار مقاومت رونمایی خواهد شد. در گفتگویی با المنار درباره سید عباس الموسوی سخن خواهم گفت و کنگره فرهنگی و فکری از زندگی و تفکر سید عباس برگزار خواهد شد.

مقاومت حامی هویت لبنان است

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان گفت: ما نمی‌گوییم که ما پایه گذار مقاومت بودیم و فرماندهان شهیدمان این کار را انجام دادند. حمله سال ۱۹۸۲ تهدیدی اصلی و استثنایی برای لبنان و منطقه و آرمان فلسطین و سوریه بود، اما تهدید اصلی متوجه لبنان بود. هویت لبنان در معرض تهدید قرار داشت و لبنان را به اسرائیل وابسته می‌کرد.

سید حسن‌الله نصرالله افزود: مقاومت با همه گروه‌های آن که حزب الله هم جزو آن بود حافظ هویت لبنان است. مقاومت این هویت را با خون و جانفشانی و جهاد حفظ کرد و همواره این هویت را حفظ خواهد کرد.

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان تاکید کرد: رویارویی با پروژه صهیونیزم به سطح عالی و بزرگ و پیشرفته نیاز داشت و به همین منظور مقاومت شکل گرفت. مقاومت شکل گرفت تا در کنار بقیه گروه‌ها و صاحبان حاکمیت واقعی با این پروژه صهیونیزم مقابله کند. اینجاست که شیخ راغب حرب قوی و محکم در عرصه حاضر می‌شود و فریاد حق را سر می‌دهد. شیخ راغب حرب مقاومت تا شهادت یا پیروزی را شروع کرد و این روندی است که طی شده و خواهد شد.

سید حسن‌الله نصرالله گفت: سید عباس با شیخ راغب با همراه هم روند را پیش بردند. سید عباس رزمنده‌ای بود که وقتش را در جبهه‌ها و آموزش و تجهیز سلاح و ساخت بستر مقاومت سپری کرد. سید عباس ذوب در مقاومت بود و راه مقاومت و شهیدان را تنها راه خلاصی لبنان می‌دانست. با حاج عماد، مقاومت همراه اقدام و عمل بود. میدان، سلاح و خون و پیروزی‌ها و شکستن استخوان دشمن و نابودی تصور ارتشی که شکست ناپذیر معرفی شده بود. حاج عماد عنوان تحول کمی و کیفی این مقاومت بود.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: این مقاومت با فرماندهان شهیدش و همه فرماندهان شهیدی که بعدا آمدند مانند حاج مصطفی بدرالدین و حاج حسان اللقیس ودیگران با طمع ورزی دشمن صهیونیست مقابله کرد و لبنان را حفظ و حامی ملت فلسطین شد و چشمش به قدس و مقدسات بود.

علل گرایش به سمت عادی سازی تصور نادرست درباره آینده منطقه است

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان گفت: برخی در منطقه و لبنان تصور می‌کنند که آینده منطقه مرتبط به نامی به نام اسرائیل و رژیم اسرائیل است و تصور نمی‌کنند که آینده منطقه خارج از این تصور است و از این رو به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن آن حرکت می‌کنند.

سید حسن‌الله نصرالله  تاکید کرد: گروه‌های مقاومت که ما جزو آن هستیم این رژیم را موقتی می‌دانیم. افول این رژیم شروع شده است. روند نزولی اسرائیل از سال ۱۹۸۵ شروع شده است که مقاومت در لبنان، دشمن صهیونیست را مجبور به خروج از جبل لبنان و بیروت و ضواحی و صیدا و صور و نبطیه کرد تا پشت نوار امنیتی پنهان شود. ارتش اسرائیل نتوانست که در لبنان بماند و این نشانه افول است و سپس از لبنان و غزه بیرون رفت و در سال ۲۰۰۶ شکست خورد.

در برابر ما رژیمی جعلی و بحران زده قرار دارد

دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: روند کلی این رژیم نزولی و رو به زوال است و سران این رژیم و مراکز پژوهشی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از آن سخن می‌گویند. اسرائیل را در حال زوال می‌بینیم و موضوع فقط زمان آن است نه بیشتر و آینده منطقه متفاوت از محاسبات دیگران است. ما روزانه رژیم صهیونیستی را رصد می‌کنیم و ما در برابر رژیم بحران زده و در مسیر سقوط قرار داریم و در برابر ما ارتشی بحران زده قرار دارد. رژیم صهیونیستی نمی‌تواند که تداوم داشته باشد، زیرا رژیمی جعلی است و سرنوشتش مرتبط به سرنوشت ارتش آن است.

پول سازشکاران در خدمت صهیونیست‌ها

سید حسن‌الله نصرالله تاکید کرد: کشور‌های سازشکاری که به رژیم صهیونیستی پول می‌دهند به اسرائیل خدمت می‌کنند و به دنبال دمیدن جان در آن هستند. تحمل اسرائیلی‌ها از دست رفته است و اعتمادشان به ارتش اسرائیل کاهش پیدا کرده است. ۴۰ درصد از آن‌ها در اندیشه ترک فلسطین و بازگشت به جایی که از آن آمده اند، هستند. شواهد زیادی درباره منحنی نزولی اسرائیل وجود دارد و عادی سازی به مثابه درخواست کمک برای دادن وقت به رژیم صهیونیستی است.

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان افزود: در مقاومت صبر و عدم تسلیم شدن وعدم یاس است، زیرا سازش سیاسی و مذاکرات افقی ندارد و تنها افق، همان افق مقاومت است. ما این دشمن را دست کم نمی‌گیریم ما دشمن در حال سقوط و فروپاشی است. برخی تصور می‌کنند که حملات به مقاومت بدان معنی است که کاری نمی‌تواند بکند. مقاومت در حال رویارویی دائم با دشمن صهیونیست است و این در خفا رخ می‌دهد و علنی نمی‌شود.

مکتب مقاومت و عماد مغنیه و قاسم سلیمانی تبدیل تهدید به فرصت است

سید حسن‌الله نصرالله گفت: از جمله اهداف جنگ میان جنگ‌ها که عنوان آن حملات در سوریه است، توقف روند انتقال سلاح ویژه به لبنان است. دشمن به دنبال توقف روند انتقال سلاح به لبنان از طریق حملات در سوریه است. مکتب این مقاومت و مکتب عماد مغنیه و قاسم سلیمانی در این مقاومت تبدیل تهدید به فرصت است.

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان ادامه داد: ما این توانایی را داریم که هزاران موشک خود را به موشک‌های دقیق تبدیل کنیم و از سال‌ها قبل شروع کردیم و بسیاری از موشک‌های خود را به موشک‌های دقیق تبدیل کرده ایم.

ساخت پهپاد را در لبنان آغاز کرده ایم

سید حسن نصرالله با بیان این که ما ساخت پهپاد را در لبنان آغاز کرده ایم، تاکید کرد ما منتظر پیروزی بر دشمن هستیم و ان شاء الله ممکن است با عملیات ”انصاریه ۲“ روبرو باشیم، زیرا دشمن به مزدوران اعتماد ندارد و افسران و سربازان خودش را برای یافتن موشک‌های مقاومت اعزام خواهد کرد و ما منتظر آن‌ها هستیم. اسرائیل به دنبال شناسایی محل‌های نگهداری موشک هاست، اما بداند که ما موشک‌ها را در یک محل نگهداری نمی‌کنیم.

مقاومت در برابر دشمن، بازدارندگی ایجاد کرده است

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان گفت: از بعضی کشور‌های عربی که روابط خودشان را با اشغالگران عادی سازی کردند، خواسته شده است تا به رژیم اشغالگر برای خروج از بحران هایش کمک کنند. ملت فلسطین باید به پایداری ادامه دهد، زیرا در برابر آن چشم انداز آزادسازی قرار دارد که مقاومت تنها راه تحقق آن است.

سید حسن نصرالله افزود: مقاومت در برابر دشمن بر اساس معادلات قدرت و ضعف خود دشمن، بازدارندگی ایجاد کرده است. علت بازدارندگی ایجاد شده فقط قدرت مقاومت نیست، بلکه همچنین ضعف داخلی دشمن است. مقاومت، صرفنظر از اقداماتی که علیه آن صورت می‌گیرد، به تقویت توانمندی خودش ادامه می‌دهد و در حالت رویارویی مستمر با دشمن قرار دارد. ما دشمن را دستکم نمی‌گیریم، اما دشمن در حالت سقوط و انحطاط قرار دارد. مقاومت صبور است و تسلیم نمی‌شود، زیرا راه حل سیاسی و مذاکرات هیچ چشم اندازی ندارد و فقط مقاومت است که چشم انداز روشنی دارد. عادی سازی روابط چیزی جز تلاش برای دادن فرصت بیشتر به رژیم اسرائیل نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.