ترکیه در مسیر بهبود روابط با عربستان/ مذاکرات ادامه دارد

 اسپوتنیک گزارش داد، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه طی بازگشت از امارات اعلام کرد: گفت‌وگوی مثبت ما با عربستان ادامه دارد و امیدواریم در مرحله آتی از طریق اتخاذ اقداماتی ملموس و مشخص پیشرفت‌هایی حاصل شود.

این در حالی است که اردوغان معتقد است، سفر آتی رئیس اسرائیل به ترکیه مثبت بوده و به شکل مثبتی در روابط دو جانبه منعکس شود.

اردوغان قبلا هم گفته بود، کشورش برای توسعه روابط با عربستان و مصر تلاش می‌کند. برای ارتقای روابط با عربستان به جایگاه بهتر گام برمی‌دارد.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین تاکید کرد: تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین،‌ رئیس‌جمهوری روسیه خواهم داشت ت از موضع او در زمینه ایده نشست سه جانبه بین روسای جمهوری ترکیه،‌ روسیه و بلاروس آگاه شوم.

اردوغان افزود: از پوتین نظرش را درباره نشست سه جانبه در حضور همتای اوکراینی جویا خواهم شد. قصد دارم مساله از نزدیک پیگیری کنم.

اردوغان قبلا این پیشنهاد را برای حل و فصل بحران ادامه دار در روابط دو کشور از سال ۲۰۱۴ داده بود.

اردوغان در خصوص تعیین نخست وزیر جدید لیبی تصریح کرد: آنچه عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی با آن رو به رو است و متحمل شده، مایه تأسف است و ما روابط خوبی با تمامی طرف‌ها در لیبی داریم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص معرفی نخست وزیر جدید لیبی گفت، مهم این است که مردم لیبی آن را انتخاب کنند.

اردوغان خطاب به خبرنگاران طی بازگشت از دبی اظهار کرد: فتحی پاشاغا نامزدی خود را اعلام کرده است. روابط ما با فتحی پاشاغا خوب است. از طرف دیگر روابط ما با الدبیبه نیز خوب است.

رئیس جمهوری ترکیه در پایان تاکید کرد: ما مخالف تعیین دولت موقت لیبی هستیم چرا که این امر در خدمت لیبی نیست و ما از برگزاری انتخاباتی که آینده‌ای امن را برای مردم لیبی محقق کند، حمایت می‌کنیم. مهم این است که مردم این کشور چه کسی را چگونه انتخاب می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.