شرط حضور در اردوهای راهیان نور اعلام شد

نادر ادیبی، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین اقدامات برای هر چه بهتر برگزار کردن راهیان نور در پایان سال جاری بیان داشت: همه اقدامات و ظرفیت‌هایی که برای خدمت به مردم در مناطق عملیاتی اعم از اعزام، اسکان و خدمات فرهنگی که در این مناطق، خصوصاً در ایام اوج راهیان نور در استان خوزستان انجام می‌شده، صورت گرفته و آمادگی برای حضور مردم برای زیارت مناطق عملیاتی وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه ستاد مرکزی راهیان نور و متولیان این امر هماهنگی کاملی را با دست اندرکاران حوزه سلامت دارند، افزود: جلسات هماهنگی بهداشت و درمان از مجموعه ستاد کرونا و کارشناسان انجام شد. بر همین اساس، دستورالعمل‌هایی از سوی ستاد مرکزی راهیان نور صادر شد که این دستورالعمل‌ها به تأیید مجموعه وزارت درمان و آموزش پزشکی رسیده است.

۱۵ اسفند ماه آغاز رسمی اعزام به مناطق عملیاتی

ادیبی با اعلام اینکه کمیته بهداشت و درمان در مجموعه ستاد مرکزی راهیان نور با مسؤولیت وزارت بهداشت تشکیل شده است، ابراز داشت: این تمهیدات کمک می‌کند مردم با سلامت به راهیان نور سفر کرده و با فراغ بال در یادمان‌ها حضور یابند. همانند سال‌های گذشته، اردوهای راهیان نور از ۱۵ اسفند ماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده نیز ادامه دارد.

وی درباره تمهیدات در نظر گرفته شده با توجه به پیک ششم کرونا در کشور برای شروع مجدد راهیان نور ادامه داد:‌ تمام اقدامات و دستورالعمل‌هایی که وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا ابلاغ کنند، حتماً انجام خواهیم داد؛ چرا که خودمان را تابع مجموعه ستاد ملی مقابله با کرونا می‌دانیم. بنابراین هر محدودیتی که متوجه سلامت مردم باشد و ستاد مقابله با کرونا اعلام کند، در نظر خواهیم گرفت و در یادمان‌ها پیاده‌سازی خواهیم کرد.

برای شرکت در راهیان نور، واکسن زدن کرونا الزامی است

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور تصریح کرد: در صورت ابلاغ هر محدویت جدید، خودمان را مکلف به اجرای آن می‌دانیم. با هماهنگی‌های صورت گرفته، مجموعه راهیان نور را مکلف کردیم تنها افرادی در مناطق عملیاتی حضور یابند که واکسن زده باشند.

وی گفت: همچنین اقدامات ستادی سامانه ثبت‌نام خودرویی راهیان نور راه‌اندازی شده که طی چند روز آینده زمان ثبت‌نام به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد. البته شرط تزریق واکسن کرونا هنگام ثبت‌نام نیز در نظر گرفته شده است.

ادیبی در پایان خاطرنشان کرد: حداکثر تلاش متولیان راهیان نور این است که مردم با سلامت سفر کنند و دستورالعمل‌ها رعایت شود و در کنار آن، مردم یک سفر پر از تجربه و انس با دفاع مقدس و شهدا داشته باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.