پنتاگون: حمله چهارشنبه روسیه به اوکراین را تأیید نمی‌کنیم

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز با رد ادعاهای پیشین واشنگتن اعلام کرد: حمله روز چهارشنبه روسیه به اوکراین را تأیید نمی‌کنیم.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز یکشنبه ادعا کرد که هیچ نشانه‌ ای دال بر اینکه اوضاع در مسیر درستی پیش می‌رود یا اینکه رییس جمهور روسیه قصد کاهش تنش را دارد وجود ندارد!

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در راستای تداوم روسی هراسی این کشور ادامه داد: بر این اساس، دلیلی برای خوش بینی وجود ندارد.

«جان کربی» اضافه کرد: معتقدیم که امکان جلوگیری از بروز جنگ در اوکراین وجود دارد و از اقدام شرکای اروپایی مان برای تعامل دیپلماتیک با پوتین استقبال می‌کنیم! نیروهای آمریکایی در اوکراین جنگ نخواهند کرد. ما برخی از نیروهای آمریکایی را برای اطمینان بخشی به متحدان خود و جلوگیری از هرگونه حمله احتمالی بازاستقرار کرده‌ایم!

وی با رد ادعاهای پیشین مقامات این کشور گفت: گزارش‌ ها درباره برنامه‌ ریزی روسیه مبنی بر حمله به اوکراین در روز چهارشنبه را نمی‌توانیم تایید کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، آمریکا و متحدان غربی اش مسکو را به آماده شدن برای حمله به اوکراین متهم می‌کنند، به طوری که مقامات کاخ سفید چهارشنبه هفته جاری را به عنوان زمان این حمله مطرح کرده بودند.

از سوی دیگر، کرملین با رد تمام اتهامات در این زمینه، به شدت تاکید کرده است که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد و آمریکا و ناتو مسبب اصلی ایجاد تنش‌ها در شرق اروپا هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.