باورهای غلط والدین برای تزریق واکسن به کودکان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه سویه اُمیکرون تمرکز بیشتری بر افراد زیر ۲۰ سال دارد به‌طوری که طبق آمارها بیش از ۱۹ درصد موارد مثبت جدید در این گروه سنی هستند، گفت: ناباروری و عقیم شدن؛ باورهای غلط برخی از والدین است که باعث می‌شود از تزریق واکسن برای کودکان خود خودداری کنند؛ در حالی که این‌ها تنها باورهایی براساس شایعات است.

سید محمد موسوی میرزائی، امروز یکشنبه ۲۴ بهمن در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: اگر در برخی از شهرستان‌ها وضعیت کرونا زرد است به این دلیل است که بیمارستان و یا مرکز درمانی در این شهرستان‌ها نداریم و مردم این مناطق به سمت مرکز استان سرازیر می‌شوند و همین امر باعث قرمز شدن شهرستان بیرجند می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در استان به سمت کاهش ابتلا به کرونا هستیم؛ فوتی‌ها در هفته قبل افزایش داشته؛ بستری‌ها هم افزایش داشته چراکه در خراسان جنوبی تخت به اندازه کافی داریم؛ در حال حاضر آمار مبتلا به کرونا نسبت به روزهای قبل پایین آمده و به سمت کاهش رفته و نسبت به آمار کشور مراعات بهداشتی در خراسان جنوبی وضعیت بهتری دارد.

موسوی اظهار کرد: ۹۴ درصد جمعیت بالای ۵۰ سال استان دز اول را تزریق کرده‌اند و تزریق دز سوم در این گروه سنی نیز وضعیت خوبی دارد، اما متاسفانه در گروه جمعیت فعال استان در تزریق دز سوم وضعیت خوبی نداریم.

 وی با بیان اینکه ادارات باید همکاران را الزام به تزریق دز سوم کنند، افزود: پوشش واکسیناسیون بالای ۱۲ سال در نوبت اول قابل قبول است که از جمله شهرستان‌های فردوس، بیرجند و طبس از سطح عالی برخوردار است.

موسوی با بیان اینکه مشکل فعلی ما این است که در سویه امیکرون درگیری اطفال زیر پنج سال و حتی زیر دو سال زیاد است، تصریح کرد: میزان واکسن بالای ۱۸ سال در نوبت اول ۸۷ درصد، نوبت دوم ۸۰.۵ درصد و نوبت سوم ۳۱ درصد است.

وی بیان کرد: ناباروری و عقیم شدن؛ باورهای غلط برخی از والدین است که باعث می‌شود از تزریق واکسن برای کودکان خود خودداری کنند؛ در حالی که این‌ها تنها باورهایی براساس شایعات است.

موسوی با بیان اینکه موارد بستری مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های استان نسبت به هفته اول بهمن امسال بیش از سه برابر شده است، تصریح کرد: افزایش بستری نتیجه افزایش موارد ابتلا به کرونا و سرپایی در هفته‌های اخیر بوده و متوسط روزانه موارد مثبت ابتلا به کرونا در هفته اول بهمن ۲۵۷ نفر بود که هفته گذشته به ۹۰۱ نفر رسید و رشد ۲ و نیم برابری دارد.

باورهای غلط والدین برای تزریق واکسن به کودکان / امیکرون به زیر ۲۰ ساله‌ها حمله می‌کند

باورهای غلط والدین برای تزریق واکسن به کودکان / امیکرون به زیر ۲۰ ساله‌ها حمله می‌کند

باورهای غلط والدین برای تزریق واکسن به کودکان / امیکرون به زیر ۲۰ ساله‌ها حمله می‌کند

انتهای پیام

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.