تایید سویه جدید کرونا/دلتاکرون چه ویژگی‌هایی دارد؟

به گزارش دیلی‌میل، آژانس امنیت بهداشت انگلیس اکنون گونه جدیدی از ویروس کرونا را که حاصل ادغام سویه‌های دلتا و امیکرون است بررسی می‌کند.

آژانس امنیت بهداشت انگلیس اکنون گونه جدیدی که حاصل ادغام دلتا و امیکرون است را بررسی می‌کند.

براساس اظهارات کارشناسان، این سویه در فردی تکامل یافته که هر دو نوع را به طور همزمان گرفته است. لیوندیوس کوستریکیس، استاد علوم زیستی دانشگاه قبرس، این نسخه ویروسی را «دلتاکرون» نامید و گزارش ها حاکی از آن است که این نسخه ویروسی دارای ردپاهای ژنتیکی شبیه به اُمیکرون در ژنوم دلتا است.

مقامات امنیت بهداشت انگلیس هنوز نمی‌دانند ویروس تازه تکامل یافته چقدر عفونی یا ابتلا به آن تا چه میزان شدید است یا بر عملکرد واکسن تأثیر می گذارد یا خیر.

پل هانتر، متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه آنگلیا شرقی، به میل آنلاین گفت: « این جهش در جوامعی  که سطوح بالایی از مصونیت در برابر سویه‌های امیکرون و دلتا را ایجاد کرده‌اند نباید خطر زیادی ایجاد کند».

کارشناسان می‌گویند: «چندین نوع «نوترکیب» در همه‌گیری شناسایی شده است، اما منجر به شیوع جدی نشده است به ندرت اتفاق می‌افتد که نوترکیب‌ها خطرساز باشند، این جهش‌ها عموما کم‌خطر از دیگر نمونه‌ها هستند و به راحتی از رقابت خارج می‌شوند. 

همچنین در اکوایران ببینید : گزارش دوگانه درباره مذاکرات

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.