رجایی: لاریجانی با تشکیل یک حزب کار خود را پیش ببرد

غلامعلی رجایی در گفت‌وگو با سایت «خبر سراسری» گفت: به‌نظر من نقشی که اصلاح طلبان برای ناطق نوری قائل هستند برای لاریجانی هم به اندازه خودش قائل اند و او چهره ای نیست که توسط دو جناح نادیده گرفته شود.

غلامعلی رجایی، فعال سیاسی، درباره ماهیت سیاسی لاریجانی گفت:«آقای لاریجانی یکی از نیروهایی‌ است که پس از انقلاب بالنده شد و باتوجه به اینکه درباره پدرش گفته می‌شد با امام زاویه داشته و حرکت امام را تایید نمی‌کرده است اما برادران لاریجانی به موقعیت‌های دست یافته اند و دو برادر به ریاست دو قوه دست یافته اند. بنظرمن اگر بخواهیم تعداد محدودی نیرو را به عنوان آورده‌های نظام درنظر بگیریم آقای لاریجانی یکی از آن هاست که درجات مختلفی را از سپاه تا مجلس و صداوسیما و شورای عالی امنیت ملی را طی کرده است و در مجلس نیز طولانی ترین دوران ریاست را داشته است تصور من این است که ایشان نیرو معتدل و معقولی است که نحوه ی برخورد او را نیز دیده ایم. این آدم به راحتی به حذف خود قانع نیست و تحرکات اخیر او نیز در دایره اصلاح طلبی است».

او در ادامه نسبت به جایگاه علی لاریجانی در میان اصلاح‌طلبان افزود: «من گمان می‌کنم اصلاح‌طلبان دیگر سراغ نیروهایی که از خودشان نباشد نخواهند رفت و روحانی تجربه آخر برای اصلاح طلبان بود اما همراهی با لاریجانی و اشتراک احزاب با او می‌تواند در حوزه لیست‌های مشترک و همکاری در دولت و مجلس با لاریجانی میان اصلاح‌طلبان رخ دهد. به‌نظر من نقشی که اصلاح طلبان برای ناطق نوری قائل هستند برای لاریجانی هم به اندازه خودش قائل اند و او چهره ای نیست که توسط دو جناح نادیده گرفته شود».

رجایی سپس درباره احتمال ایجاد یک خط جدید سیاسی از سوی لاریجانی گفت: «شرایط کشور شرایط دو قطبی است و خط اعتدال هم با محوریت آقای هاشمی پا گرفت که با روند روحانی نتوانست آن را نمایندگی کند و موفق به ایجاد یک جریان سوم نشد. فضای ایران نیز دو قطبی باقی خواهد ماند و امثال لاریجانی می توانند در همراهی با این دو طیف کار کنند. شرایط سیاسی کشور تحمل جریان جدید را ندارد و دغدغه‌های مردم به سمت معیشت و رفاه رفته است و دیگر بدنبال جریان جدید نیستند،لاریجانی هم بهتر است با تشکیل یک حزب کار خود را پیش ببرد».

او در پایان گفت: «من گمان می کنم که نظام باید در استفاده از لاریجانی برخورد بهتری می‌کرد و حذف لاریجانی و جهانگیری از رقابت ریاست جمهوری کار خوبی نبود این نیروها بنظر من ظرفیت بهتری برای اداره کشور و خروج کشور از بحران های موجود دارند و باید از آقای لاریجانی استفاده کرد و از او دلجویی کرد».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.