معاون پارلمانی رئیسی: وضعیت معیشت مردم با دوره پهلوی قابل قیاس نیست

حسینی گفت: دشمن دشمنی خود را از فاز نظامی به سیاسی و فرهنگی تغییر داده، کنون در جنگ رسانه‌ای و نرم هستیم.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور ضمن تبریک دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: حدود ۷۰ درصد جمعیت امروز کشور ۲۲ بهمن ۵۷ را ندیده یا در آن حضور نداشتند، برای همین امروز و مخصوصا ایام دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان واقعیت‌های تاریخی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است و باید واقعیت هایی که در این باره وجود دارد را شفاف و رسا بیان کنیم.

وی اظهار داشت: مردم باید بدانند قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور در چه وضعیتی قرار داشت و دیکتاتوری سلطنتی و خانوادگی پهلوی‌ که با پشتیبانی انگلیس و آمریکا در کشور حکومت می کرد اهمیتی به نقش و جایگاه مردم نمی‌داد.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مردم مشارکتی در تعیین حق سرنوشت خود نداشتند، ادامه داد: انقلاب اسلامی این عزت را به مردم داد تا آنان در سرنوشت خود و انتخاب مسئولان کشور سهیم شوند تا کشور مستقل و آزاد باشد و بتواند به سمت پیشرفت و آبادانی حرکت کند.

حسینی با بیان اینکه روزگاری دغدغه ما سوادآموزی به مردم بود اما، امروز از نظر علمی در برخی رشته‌ها در سطوح بالایی از نظر علمی قرار داریم، افزود: جمهوری اسلامی ایران اکنون در برخی رشته‌های علمی جزو چند کشور برتر دنیا به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در دوران جنگ  تحمیلی نیز در حالی که در ابتدای جنگ کاملا متکی به واردات تجهیزات نظامی و جنگی بودیم اما، امروز به قدرتی منطقه‌ای تبدیل شده‌ایم که نه تنها نیازهای نظامی خود را تامین می‌کنیم بلکه قادریم به خارج از کشور نیز این تجهیزات را صادر کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: در روزهای اول جنگ تحمیلی، بعثی‌ها با حمایت ارتجاع عرب وارد خاک ما شدند، البته ما توانستیم با عملیات بیت المقدس و فتح المبین از خودمان دفاع کنیم و اکنون به مرحله‌ای از بازدارندگی رسیده‌ایم که تن دشمنان به لرزه افتاده است که این خود نشانه بارزی از اقتدار ایران در عرصه بین الملل است.

وضعیت معیشت مردم با دوره پهلوی قابل قیاس نیست

حسینی با یادآوری برخی مشکلات اقتصادی در کشور، کسب اقتدار در عرصه‌های مختلف را نشانه توجه نظام به بهبود وضعیت مردم دانست وگفت: گرچه در اقتصاد با کاستی‌هایی رو به رو هستیم اما، وضعیت امروز اقتصادی و معیشتی مردم با گذشته قابل قیاس نیست و آمارها نشان دهنده بهبود وضعیت معیشت مردم نسبت به گذشته است.

وی یادآور شد: در رژیم پهلوی، ۷۰ درصد مردم در روستاها ساکن بودند و عملا خدماتی از منابع وثروت کشور به آنان داده نمی‌شد. با وقوع انقلاب اسلامی و طرح موضوع عدالت در توزیع امکانات، اکنون روستاییان در دورترین مناطق کشور از عدالت در بهره‌مندی خدمات برخوردار شده اند.

برخی می‌خواهند مشکلات کشور را بزرگنمایی کنند

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه درخودباوری و اعتماد به نفس و تحقق شعار ما می توانیم تحولات بزرگی در کشور رخ داده است، افزود: برخی می‌خواهد کارآمدی کشور را با بزرگنمایی برخی اشکالات زیر سوال ببرند. آنان باید بدانند اگر تدابیر رهبر معظم انقلاب و همراهی مردم نبود، کشتی انقلاب با طوفان‌هایی که از مشکلات ایجاد کردند به گل می نشست و انقلاب نمی‌توانست به راه خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: با وجود همه سختی‌ها و مشکلاتی که دشمن سر راه انقلاب ایجاد کرد، امروز شاهد هستیم قدرت جمهوری اسلامی ایران روزانه در حال افزایش است و دشمن نیز به این قدرت و توانایی ما در بازدارندگی معترف شده است. گرچه در یک دهه گذشته، دولت‌ها آنطور که باید و شاید با سیاست‌های نظام همراهی نکردند و این همراهی نکردن مشکلاتی را ایجاد کرد اما، دولت سیزدهم با همکاری سایر قوا دست به دست هم داده اند تا به عهدی که امام و رهبری دارند جامعه عمل بپوشانند.

حسینی در ادامه با اشاره به موضوع جهاد تبیین که از سوی مقام معظم رهبری برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفته است، از تلاش دشمن برای ساقط کردن نظام اسلامی در ۴۳ سال گذشته خبر داد و گفت: رهبر معظم انقلاب قبلا در بیانیه گام دوم تاکید کرده بودند که باید تاریخ معاصر را به جوانان یادآوری کرد.

وی گفت: از بعد پیروزی انقلاب اسلامی توطئه‌هایی برای ساقط کردن نظام اجرایی شد که هر یک به تنهایی می‌توانیت یک نظام یا دولت را سرنگون کند اما، این قوت انقلاب و اسلام و حضور مردم در صحنه و درایت رهبری نظام بود که سبب شده است  ما با قدرت و اقتدار مسیر خود را ادامه دهیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دشمن دشمنی خود را از فاز نظامی به سیاسی و فرهنگی تغییر داده است، اظهار داشت: اکنون در جنگ رسانه‌ای و نرم هستیم. دشمن می‌داند نمی‌تواند از بیرون به انقلاب آسیبی وارد کند و از این رو، می‌خواهد از درون به ما ضربه بزند و دنبال این است که جای ظالم و مظلوم و خائن و خادم را عوض کند و مسایل را به مردم وارونه نشان دهند.

وی با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با همافران و دستور ایشان مبنی بر جنگ ترکیبی تهاجمی با دشمن تصریح کرد: تاکنون در این حوزه به شکل دفاعی عمل می‌شد و پاسخگوی شبهات و سوالاتی بودیم که برای مردم و نسل جوان ایجاد شده بود اما، در جنگ ترکیبی که از سوی مقام معظم رهبری بر تهاجمی بودن آن تاکید شده است به دنبال آن هستیم تا دشمن را در قبال اقدامات و جنایت‌هایی که مرتکب شده است پاسخگو کنیم.

حسینی با تاکید بر اینکه باید مسایل مختلف به درستی برای مردم بیان و تبیین شود، گفت: وقتی یک جاسوس در کشور دستگیر می‌شود، برخی داد و فریاد به راه می‌اندازند و شروع به اتهام ‌زنی می‌کنند. چنین موارد و مسایلی باید به درستی برای مردم بیان و تبیین شود تا جای ظالم و مظلوم عوض نشود.

وی با بیان اینکه باید نفاط قوت کشور بیان و دستاوردهایی که وجود داشته است به درستی برای مردم تشریح شود، گفت: گاهی درباره حکومت دینی بحث می‌کنند و تلاش دارند فلسفه حکومت اسلامی و نگاه امام را دچار خدشه کنند اما، باید این مسایل به درستی تبیین و  تبیین شود تا مردم با امید و دلگرمی بیشتری این راه را ادامه و به انقلابشان استمرار دهند.

هر جا از انقلاب و ارزش‌های آن دور شدیم شکست خوردیم

معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقاد اخیر رهبر معظم انقلاب درباره وضعیت صنعت خودروسازی و تولید لوازم خانگی در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه هرجا از آرمان‌های انقلاب فاصله گرفتیم و به سیاست‌های ابلاغی رهبری توجه نکردیم خسارت دیدیم، خاطرنشان کرد: هر جایی که روحیه انقلابی در صنعت، سیاست داخلی و خارجی، اقتصاد و فرهنگ حاکم نبود شکست خوردیم. اگر رهنمودهای ایشان به درستی از سوی دولتمردان، صاحبان حرف و مشاغل و کسانی که دست اندرکار صنعت و تجارت بودند اجرا می‌شد، حتما شرایط بهتری به نسبت امرروز داشتیم.

حسینی بیان داشت: رهبر انقلاب بارها از تولید داخل حمایت کردند اما، امروز از وضعیت خودروسازی و تولید لوازم خانگی ابراز ناخرسندی می‌کنند. چرا ما در صنایع دفاعی و نظامی تا این اندازه رشد کرده‌ایم اما، در صنعت خودرو در چنین وضعیتی قرار داریم.

وی اضافه کرد: با وجود حمایت‌های رهبری از تولید داخل، برخی سودجویان دنبال منافع خود بودند و از این فرصت به جای اینکه برای منافع عمومی و مصلحت جامعه بهره ببرند به دنبال منافع خود بودند. دولت باید نظارت جدی‌تری بر عملکرد این مجموعه‌ها داشته باشد تا خواسته‌های رهبری محقق شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه همه افراد و موثرین جامعه باید خود را شریک در بهبود وضعیت عمومی و اقتصادی مردم بدانند و نباید تنها این موضوع را از دولت پیگیری کرد، ادامه داد: فعالان عرصه سیاست، رسانه‌ها و همه اقشار و گروه‌های فعال در جامعه باید در جهت پیشرفت و تعالی کشور تلاش کنند.

حسینی بر ضرورت بیان خدمات دولت سیزدهم با بهره‌گیری از فرصت دهه فجر برای بیان گزارش عملکرد دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: ایام دهه فجر فرصت خوبی است که دستگاه ها و وزارتخانه ها کارنامه چند ماهه گذشته خود را بیان کنند تا مردم مطمن شوند اقدامات خوبی از سوی دولت در حال انجام است.

وی ادامه داد: روحیه جهادی دربدنه دولت حاکم است و رئیس دولت و وزرا در تلاشند تا شرایط مردم و وضعیت معیشتی آنان بهتر شود.در سیاست خارجی هم اگر امروز تحرکی داریم دنبال این هستیم که شرایط بهتر شود با تبادل تجاری که با فروش نفت و صادرات کالاهای غیرنفتی انجام می‌شود آثار تحریم خنثی یا کاهش یابد.کنار این اقدامات مذاکره نیز ادامه دارد و اگر غربی‌ها تصمیمات درستی بگیرند آنجا هم امکان توافق وجود دارد که می تواند اثار خود را داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.