پیکر سعید تشکری در حرم مطهر رضوی آرام گرفت

این مراسم صبح امروز ۲۱ بهمن ماه با حضور  سید احمد علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، محمد مهدی برادران؛ معاون صنایع عمومی وزارت صمت، مالک رحمتی؛ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، وحید جلیلی قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول در این سازمان، میثم مرادی بیناباج، مدیر استان‌های حوزه هنری، محمد حسین‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، ابراهیم‌ زره‌ساز، مدیرکل کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، مجید عسگری، مدیر حوزه هنری خراسان رضوی، نویسندگان، شاعران، خانواده و دوستان آن مرحومجمعی از خدام امام رئوف و خانواده مرحوم در صحن کوثر حرم مطهر رضوی برگزار شد.

سید احمد علم الهدی در این مراسم نماز میت را بر پیکر مرحوم سعید تشکری؛ خادم الرضا(ع) اقامه کرد و پس از آن پیام تسلیت حجت الاسلام مروی؛ تولیت آستان قدس رضوی و پیام تسلیت دکتر اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع حاضران قرائت شد.

همچنین به دستور حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، پس از اقامه نماز میت در صحن کوثر حرم مطهر رضوی در کنار مضجع شریف علی‌بن موسی‌الرضا آرمیده شد.

پیکر سعید تشکری در جوار امام مهربانی‌ها آرام گرفت

رحلت تشکری، فاجعه‌ای جبران ناپذیر برای جامعه فرهنگی کشور است

سید مهدی شجاعی، نویسنده برجسته کشورمان در ادامه این مراسم؛ رحلت سعید تشکری را ضربه‌ای بزرگ و عمیق بر پیکره جامعه فرهنگی کشورمان و فاجعه ای جبران ناپذیر است.

وی با تاکید بر اینکه بنده و سعید تشکری روزی در حرم مطهر رضوی برای ترویج معارف رضوی با امام رضا(ع) عهد بستیم از همین رو بنده امروز گواهی می‌دهم که این هنرمند متعهد تا آخرین لحظه بر عهدش با امام معصوم برای خدمت به اهل بیت(ع) باقی ماند و سرافزار شد.

نویسنده برجسته کشورمان خاطرنشان کرد: نمی‌توان از سعید تشکری، نویسنده‌ای انقلابی‌تر و متعهدتر و نزدیک‌تر به اهل بیت(ع) پیدا کرد و معتقدم که پیمان سعید تشکری با امام رضا(ع) بود که موجب خلق آثار شاخص در حوزه معارف رضوی شد.

شجاعی بر لزوم بازنگری رفتار مسئولان فرهنگی و هنری کشور با هنرمندانی همچون مرحوم تشکری تاکید کرد و گفت: باید قدردان شخصیت‌هایی همچون مرحوم تشکری باشیم.

مرحوم تشکری یک مجاهد فرهنگی بود

وحید جلیلی؛ قائم مقام رئیس سازمان صدا وسیما در امور فرهنگی در بخش دیگر از این مراسم با بیان اینکه سعید تشکری هر آنچه نسبت به گذشته قلمش، هنرش، و توانمندی‌هایش ارتقاء می‌یافت بابت این نعمت خداوند متعال را شُکر می‌کرد و نسبت به هنر دینی متعهدتر و در برابر الله متواضع تر می‌شد، گفت: ذره‌ای و لحظه‌ای نسبت به هدف خویش تردید نداشت.

وی با اشاره به اینکه سعید تشکری برای گفتمان و ادبیات انقلاب اسلامی بسیار کار و تلاش کرد، افزود: این نویسنده متعهد و متدین در دوره غربت ادبیات انقلاب اسلامی، کارهای بر زمین مانده فرهنگی بسیاری را برداشت که مصداق بارز آن کتاب «اوسنه گوهرشاد» روایتی از کشتار مردم توسط پهلوی در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی است.

قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما در امور فرهنگی تاکید کرد: سعید تشکری نور حقیقت جاودانه را مشاهده می‌کرد از همین رو عَلَم معرفی قهرمانان و حماسه آفرینان ملت ایران را همچون مجاهد فرهنگی بردوش استوار نگاه‌داشت و با دوراندیشی خویش شاگردان بسیاری در عرصه نویسندگی تربیت کرد.

تشکری متولد ۱۳۴۲ در قوچان و فارغ‌التحصیل ادبیات نمایشی، عضو کانون ملی منتقدان تئاتر، عضو بین‌المللی کانون جهانی تئاتر، مدرس ادبیات نمایشی و داستان‌نویسی بود.

رمان‌نویسی، مقاله‌نویسی مطبوعاتی در حوزه ادبیات و هنر، ساخت فیلم و نگارش سریال‌های تلویزیونی، نگارش نمایشنامه‌های رادیویی در اداره‌کل نمایش رادیو و انتشار بیش از ۴۰ عنوان کتاب در کارنامه سعید تشکری وجود دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.