واکنش وال استریت ژورنال به ورود مذاکرات وین به فاز نهایی

در حالی‌که طیف‌های میانه و مایل به چپ به استقبال توافق احتمالی برای احیای برجام رفته‌اند، محافظه‌کاران و رسانه‌های دست راستی به سیاست دولت جو بایدن تاخته‌اند و علی‌رغم اینکه از نگاه تهران سیاست جو بایدن تاکنون در عمل تفاوت ملموسی با سلف وی نداشته است، شاهین‌های واشنگتن کاخ سفید را به تساهل‌جویی بیش از حد در قبال ایران متهم کرده‌اند.

بابی قوش، ستون‌نویس بلومبرگ در مطلبی با عنوان «در رویارویی هسته ای با ایران، بایدن پلک زد» نوشت: اقدام ایالات متحده برای معافیت تحریمی در حوزه همکاری‌های بین‌المللی هسته‌ای، یک ژست توخالی است که نشان دهنده ضعف است.

وی می‌افزاید: پرزیدنت بایدن ماه ها این تصور را ایجاد کرده است که آماده است با ایران بر سر برنامه هسته ای اش بازی سختی انجام دهد. دولت بایدن همچنین اعلام کرد که طیف وسیعی از گزینه های نظامی را برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران بررسی کرده است. وقتی تهران این هشدار را نادیده گرفت و ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم خود را افزایش داد، ایالات متحده صحبت‌های سرسختانه خود را بالا برد و گفت اگر مذاکرات در وین برای بازگرداندن توافق به نتیجه نرسد، تحریم‌های جدیدی اعمال خواهد شد. هدف از تشدید تهدیدها این بود که ایرانی ها پلک بزنند. اما به نظر می رسد این بایدن بود که با معافیت‌های تحریمی اخیر، ظاهراً برای دریافت امتیاز متقابل از تهران، پلک زد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «در رویارویی هسته ای با ایران، جو بایدن پلک زد» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.