حضور تیم مذاکره کننده در وین با ۴ دستور کار مشخص

تیم مذاکره کننده ایران در حالی عازم وین شده است که در هماهنگی کامل با نهادهای عالی کشور، به دستور کار مشخص درباره چهار حوزه مذاکراتی در وین رسیده است.

دور هشتم مذاکرات  رفع تحریم‌ها، امروز در وین پس از چند روز تنفس از سرگرفته می‌شود. 

علی باقری، رئیس تیم و مذاکره کننده ارشد ایران نیز که بامداد سه‌شنبه عازم وین شده است، قرار است پس از ورود به وین ظهر امروز به وقت محلی با انریکه مورا، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام دیدار کند. 

با پیشرفت مذاکرات در وین و انجام گفتگوهای فنی مفصل و طولانی به ویژه در دورهای هفتم و هشتم، هیات‌های مذاکره کننده در وین، اوایل هفته گذشته به پایتخت‌ها برگشتند تا در خصوص مسائل باقی مانده به جمع بندی رسیده و تصمیم‌های سیاسی بگیرند.

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران به خبرنگار ایرنا اظهار داشت که تیم مذاکره کننده کشورمان طی مدت حضور در تهران طی هفته گذشته و جاری، به مشورت مفصل با  مراجع عالی در کشور پرداخته است. بر اساس این گزارش، تیم مذاکره‌کننده ایران، پس هماهنگی‌های صورت گرفته، در هر چهار

حوزه مربوط به رفع تحریم‌ها، راستی آزمایی، دریافت تضمین‌ها و موضوع هسته‌ای، با دستور کار مشخص و در هماهنگی کامل با مراجع عالی کشور به وین سفر کرده است.

تیم مذاکره کننده ایران، در مقایسه با ادوار قبلی مذاکرات، با هماهنگی گسترده‌تر و کامل‌تری نسبت به مراجع عالی تصمیم‌گیر در کشور، در مذاکرات حاضر شده است که به نظر می‌رسد فرصت متفاوتی را برای ۱+۴ در مذاکرات برای تصمیم گیری ایجاد کرده است. 

مذاکرات وین امروز در حالی از سرگرفته می‌شود که اخبار رسانه‌های آمریکایی حاکی از این است که رابرت مالی، قرار است روز چهارشنبه در جلسه استماع کنگره به منظور توضیح درباره مذاکرات وین حضور یابد. 

به نظر می‌رسد که اختلافات داخلی در آمریکا، آن هم با گذشته حدود ۱۰ روز از تنفس فعلی و در دقیقه ۹۰، پای مذاکره کننده ارشد این کشور را به مجلس سنا کشانده است. تنظیم جلسه در کنگره، آن هم یک روز پس از سرگیری گفتگوها در وینِ، به صراحت نشان می‌دهد که طرف آمریکایی هنوز نتوانسته است به جمع‌بندی نهایی برسد و کماکان مشغول بحث و بررسی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.