شهروندان مراقب این پیامک‌های جعلی باشند!
مسئول روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: شهروندان به پیامک‌هایی که با نام سامانه ثنا قوه قضائیه ارسال می‌شود، توجه نکنند و مراقب پیامک‌های جعلی به نام قوه قضائیه باشند.

مهدی قنادی گفت: اخیرا تعدادی از شهروندان طی گزارشی که به دادسرای استان ارسال کرده‌اند از دریافت پیامک‌هایی با عنوان سامانه ابلاغ الکترونیکی خبر داده‌اند.

 در این پیامک‌ها، به کاربران هشدار می‌دهد که شکوائیه علیه آن‌ها در تاریخ و با شماره پیگیری داده شده، صادر شده و آن‌ها به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و عدم مراجعه به شعبه‌های رسمی، باید از طریق ابلاغیه شکوائیه خود را پیگیری و مشاهده کنند. همچنین در این پیامک‌های جعلی، کاربران تهدید شده‌اند که اگر روی گزینه مورد نظر آن‌ها کلیک نکنند، در یک ساعت آینده حکم جلبشان صادر خواهد شد.

به گفته قنادی،  شهروندان باید مراقب چنین پیامک‌های جعلی باشند،  برای اینکه شهروندان پیامک‌های جعلی را از واقعی تشخیص دهند باید این نکات را مورد توجه قرار دهند. کد رهگیری شکوائیه‌هایی که از سوی سامانه خدمات الکترونیک قضایی ارسال می‌شود، ۱۶ رقمی است که چهار رقم سمت چپ آن سال است.

 تمام پیامک‌های قوه قضاییه با سر شماره adliran ارسال می‌شوند‌، تقریبا برای هیچ خدمت پیامکی در قوه قضاییه (بجز دادرسی الکترونیک با اصحاب دعوی و هزینه ۱۰ هزار تومان) پولی از مردم گرفته نمی‌شود. خبر حکم جلب در پیامک درج نمی‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.