آقای شریعتمداری! اگر ظریف را راستگو می دانید، او خبرتان را دروغ می داند

محمد مهاجری فعال رسانه ای اصولگرا در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

 برادر گرانقدرم جناب حاج حسین آقای شریعتمداری امروز در کیهان در باره دیدار آقای محمدخاتمی با جرج سوروس نوشته است:

"یک بار در پاسخ به انکار این ملاقات از سوی مدعیان اصلاحات، خطاب به آنها نوشته بودیم چرا از آقای ظریف نمی‌پرسید؟! و توضیح نداده بودیم چرا باید از آقای ظریف بپرسند! اما، اکنون اعلام می‌کنیم که آقای ظریف نیز که در آن هنگام نماینده ایران در سازمان ملل بود، در ملاقات آقای خاتمی با جرج سوروس حضور داشته است. آقای ظریف تا‌کنون در این‌باره سکوت کرده‌اند و با شناختی که نگارنده از آقای ظریف دارم تصور می‌کنم که ایشان نخواسته است با انکار این ملاقات مرتکب دروغ شده باشد. "

در شگفتم چرا آقای شریعتمداری که به سادگی می توانست با یک تماس تلفنی چندثانیه ای موضوع را از آقای ظریف سوال کند، راه سخت اتهام ناروا و دروغ را برگزیده است. آقای ظریف قبلا هم گفته اما من باز هم از او در باره حضورش در جلسه دیدار سوروس-خاتمی پرسیدم. پاسخ صریحش این بود:" دروغ صد در صد است و من بارها تکذیب کرده ام. من شخصا سوروس را دیده ام ولی با آقای خاتمی خیر."

آقای شریعتمداری در متن خود آورده است که با شناختی که از ظریف دارد ، او نخواسته با تکذیب این دیدار، مرتکب دروغ شود. معنای این حرف آن است گه آقای شریعتمداری، ظریف را صادق می داند. پس حالاکه ظریف راست می گوید باید خبر حاج حسین آقا دروغ باشد.

من از دیدار خاتمی-سوروس چیزی نمی دانم و اصلا هم برایم اهمیتی ندارد ، اما اگر سند اصلی آقای شریعتمداری، گواهی ظریف است که دروغ۱۰۰درصد است. یقینا حاج حسین آقا دروغ نمی گوید اما منبعی که به او این خبر را داده ، دست کم دیگر مورد اعتماد نیست. علمای دین، اگر به کذب بودن روایتی از یک نفر پی ببرند دیگر او را ثقه( راسنگو) نمی دانند و حسابش را از آدمهای صادق جدا می کنند.در روزنامه نگاری هم همین شیوه به کار می رود.

ارادت به برادر عزیزم حاج حسین آقا همچنان باقی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.