کامرون به سومی کاپ آفریقا رضایت داد

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایرنا، دردیدار رده‌بندی رقابت‌های جام ملتهای آفریقا، از ساعت ۱۰:۳۰ شنبه شب درورزشگاه احمدو آهیدو تیم کامرونِ میزبان به مصاف بورکینا فاسو رفت  که در نهایت موفق شد در ضربات پنالتی حریفش را شکست دهد و به مقام سوم جام‌ملت‌های آفریقا در دوره‌ای که میزبان آن بود برسد.

بورکینافاسو که شگفتی ساز این دوره از مسابقات هم بود، در دیدار قبلی از سنگال متحمل شکست شد. کامرون هم از مصر و تیم تحت هدایت کارلوس کی‌روش شکست خورد تا از رسیدن به فینال باز بماند.

هر دو تیم از گروه اول این‌مسابقات به این‌مرحله رسیدند. این در حالی بود که در مرحله گروهی نیز کامرون با نتیجه دو بر یک بورکینافاسو را شکست داده بود.

به همین خاطر شاگردان کامو مالو دنبال انتقام شکست مرحله گروهی بودند.

بورکینافاسو شروع طوفانی در این دیدار داشت و در دقایق ۲۴ ، ۴۳ روی اشتباه آندره اونانا دروازه بان‌مطرح ‌کامرون و باشگاه آژاکس و اوآتارا با نتیجه سه بر صفر از میزبان پیش افتاد.

در ادامه استفان آهوکن ستاره کامرونی باشگاه انجرز فرانسه در دقیقه ۷۲ یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. در شرایطی که بازی با همین نتیجه رو به اتمام بود، ویسنت ابوبکر در دقایق ۸۵ و ۸۷ دوبار دروازه بورکینافاسو را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.

همین موضوع باعث شد تا این دیدار به وقت‌های اضافه کشیده شود. در وقت‌های اضافه اما گلی رد و بدل نشد تا ضربات پنالتی مشخص کننده تیم پیروز میدان باشد.

در ضربات پنالتی اما این شاگردان تونی مربی پرتغالی بودند که توانستند با نتیجه‌ پنج بر سه میهمان را شکست دهند و مدال برنز این دوره از مسابقات را تصاحب کنند.

در دیدار نهایی این بازی‌ها یکشنبه شب‌مصر به مصاف سنگال خواهد رفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.