فرانسه به کمک امارات آمد

 فرانسه اعلام کرد به امارات برای تقویت سامانه دفاعی و تأمین امنیت حریم هوایی این کشور در مقابل حملات پهپادی و موشکی نیروهای یمنی کمک می‌کند.

خبرگزاری رویترز عربی ضمن اعلام این خبر افزود: «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه در صفحه توئیتر خود نوشت: کشور امارات ماه ژانویه قربانی حملات خطرناک به قلمرو خود شد. فرانسه برای ابراز همبستگی با این کشورِ دوست تصمیم گرفته است از امارات برای دفاع از حریم هوایی خود در مقابله با هر گونه حمله، حمایت نظامی کند.

وی ادامه داد: هواپیماهای جنگی «رافائل» فرانسه که هم اینک در ابوظبی مستقر هستند، در کنار نیروهای مسلح امارات در مأموریت‌های نظارت، شناسایی و رهگیری فعال می‌شوند.

روز گذشته نیز «تیِری بورخارد» رئیس ستاد دفاع فرانسه حملات نیروهای یمنی به امارات را محکوم و همراهی کشورش را برای تمام اقدامات لازم جهت بازگشت امنیت به ابوظبی اعلام کرده بود.

آمریکا هم هفته گذشته اعلام کرد برای حمایت از امارات در مقابل حملات موشکی و پهپادی نیروهای یمنی، یک کشتی جنگی و چند جنگنده به این کشور اعزام خواهد کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به حملات موشکی و پهپادی یمن به ابوظبی خطاب به اماراتی‌ها گفته بود که «تل آویو متعهد به همکاری با شما برای مقابله با دشمنان مشترکمان است».

وی در پیامی به «محمد بن زائد» ولیعهد ابوظبی تأکید کرد که تل آویو آماده است کمک‌های اطلاعاتی و امنیتی را برای محافظت از شهروندان اماراتی در برابر حملات «حوثی‌ها» به امارات ارائه کند.

بنت همچنین افزود: «من به سرویس‌های امنیتی خودمان دستور داده‌ام تا در صورت تمایل امارات، کمک‌های لازم را به این کشور ارائه کنند».

همه این تحولات در حالی است که مبارزان یمنی نیز به ادامه حملات پهپادی و موشکی خود به کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی به ویژه امارات تا متوقف کردن تجاوز و محاصره علیه کشورشان تأکید دارند.

امارات اواخر وقت روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد با سه پهپاد در حریم هوایی این کشور و بر فراز مناطق غیرمسکونی مقابله کرده است. این جدیدترین حمله نیروهای یمنی به امارات در چند هفته گذشته است. حملاتی که اقتصاد این کشور را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.