مقامات ترکیه و اسرائیل با یکدیگر گفتگو می کنند

رجب طیب اردوغان، اعلام کرد آنکارا و تل آویو می‌توانند برای انتقال گاز طبیعی از اراضی اشغالی به اروپا همکاری کنند.

به گفته اردوغان مقامات ترکیه و رژیم صهیونیستی در مذاکرات ماه آینده خود درباره همکاری‌ها در زمینه انرژی با یکدیگر گفتگو خواهند کرد.

رئیس جمهور ترکیه بر اساس رویکرد جدید سیاست خارجی خود تصمیم به آغاز روند جدیدی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، ارمنستان و کشور‌های حوزه خلیج فارس دارد. اردوغان در تغییر روش آشکار خود پس از سال‌ها خصومت اعلام کرده که اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در اواسط ماه مارس به ترکیه سفر می‌کند.

به گزارش رسانه های ترکیه، اردوغان اعلام کرده در سفر هرتزوگ همکاری انرژی در دستور کار قرار خواهد گرفت و آنکارا هنچنین در حال مذاکره برای امضای قرار داد تامین گاز طبیعی با عراق است.

اعلام نام سفیران ترکیه و رژیم صهیونیستی پس از سلسله تماس‌های بین آنکارا و تل آویو صورت گرفت. افق اولوچ، سفیر جدید ترکیه در فلسطین اشغالی، پیش‌تر رئیس مرکز مطالعات راهبردی در وزارت خارجه ترکیه بوده و در حوزه سیاست خاورمیانه و تاریخ یهود مطالعات آکادمیک دارد.

رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۸ تاکنون به علت اختلاف با آنکارا بر سر مسئله فلسطین سفیری در ترکیه ندارد. علی‌رغم آنکه دو طرف سفرای خود را در سال ۲۰۱۸ اخراج کردند، با این حال، روابط تجاری میان دو طرف از آن زمان تا امروز قطع نشده است.

آمار‌های رسمی  نشان داد که پس از بحران ارزی در ترکیه که باعث کاهش قدرت خرید مردم شده بود، نرخ تورم سالانه این کشور در ژانویه امسال به بالاترین سطح خود از آوریل ۲۰۰۲ یعنی بیش از ۱۱۰ درصد رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.