اعضای هیئت‌رئیسه کمیته تفحص از نهاد ریاست‌جمهوری مشخص شدند

محمدصالح جوکار درباره جلسه امروز (یکشنبه، ۱۰ بهمن‌ماه) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار کرد: در این جلسه پیشنهادات نمایندگان بر طرح شور دوم نحوه تشکیل و فعالیت‌های تشکل‌های صنفی و تخصصی با حضور کارشناسانی از مرکز پژوهش‌ها، وزارت کشور، نیروی انتظامی و سایر بخش‌های مرتبط مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی افزود: این پیشنهادات در خصوص شرایط صدور مجوز برای تشکل‌های صنفی و همچنین شرایط صاحبان تشکل‌ها بود. همچنین بخشی از پیشنهادات نمایندگان در خصوص شرایط افراد متقاضی درخواست مجوز تشکیل فعالیت تشکل‌های صنفی و تخصصی به کمیسیون ارائه شده بود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس دامه داد: تعیین حداقل تعداد اعضای لازم برای اخذ پروانه فعالیت جهت تشکل‌های ملی و همچنین شورای صدور مجوز در سطح ملی و استانی با پیشنهادات نمایندگان اصلاح شد.

جوکار ادامه داد: در بخشی دیگر از این جلسه، اعضای هیئت‌رئیسه، طرح تحقیق و تفحص از نهاد ریاست‌جمهوری در دوره‌های یازدهم و دوازدهم تعیین شد و بر این اساس آقای آصفری به عنوان رئیس و آقای فرخی‌میکال به عنوان نایب رئیس اول و مقصودی نیز به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اضافه کرد: همچنین احسان ارکانی به عنوان دبیر هیئت تحقیق و تفحص انتخاب شدند که پس از صدور حکم این افراد توسط رئیس مجلس، کار تحقیق و تفحص مذکور آغاز خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.