واکسیناسیون کودکان ۹ سال به بالا در کشور آغاز شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره وضعیت تزریق واکسن به کودکان گفت: نوزادی که به دنیا می‌آید از بدو تولد تا ۱.۵ سال بر اساس تقویم واکسیناسیون، در مقابل برخی بیماری‌ها واکسینه می‌شوند و واکسن کرونا هم یکی از این واکسن‌هاست که در شرایط فعلی، کودکان هم باید دریافت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه واکسن کرونا دارای تائیدیه سازمان غذا و دارو است، گفت: نباید شکی برای خانواده‌ها در تزریق واکسن بچه‌ها وجود داشته باشد و همیشه افراد آگاه زودتر نسبت به این امر اقدام می‌کنند و سود آن را هم می‌بینند.

وی ادامه داد: افراد سردرگم و کسانی که به صحبت‌های واهی و غیرعلمی گوش می‌کنند و مخالف تزریق واکسن به کودکان هستند، تبعات آن را تا پایان این اپیدمی می‌بینند و خدای نکرده ممکن است فرزندانشان را در اثر ابتلا به کرونا از دست بدهند.

عقدک تصریح کرد: رسانه‌ها باید خانواده‌ها را در این مورد آگاه کنند و خانواده‌ها بعد از گذشت ۵ ماه موضوع را ارزیابی کنند و به این نتیجه برسند که کودکانی که واکسینه نزده و زده در چه شرایطی هستند و این درسی می‌شود برای مرحله بعدی که فراخوان واکسن داده می‌شود و عده‌ای از آن سرباز می‌زنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال در مقابل بیماری کرونا، اظهار داشت: طبق مصوبه کمیته ملی واکسن کووید ۱۹ و موافقت مقام وزارت متبوع، واکسیناسیون کودکان ۹ سال به بالا از شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

وی افزود: واکسن‌های مورد تایید این گروه سنی شامل سینوفارم و پاستوکووک و میزان تزریق و فاصله بین دو نوبت طبق معمول و مشابه سایر گروه‌های سنی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه واکسیناسیون گروه‌هاس سنی کمتر از ۹ سال به تدریج آغاز می‌شود، گفت: زمان واکسیناسیون این رده سنی به صورت کتبی به معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های سراسر کشور اعلام خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.