اقتصاد کره شمالی به مجرمان سایبری تکیه کرده؟

گفته می شود هکرهای کره شمالی سال گذشته نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال سرقت کرده اند.

بر اساس یک گزارش جدید، هکرهای کره شمالی در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۰۰ میلیون دلار ارز رمزنگاری شده را به سرقت بردند، تا این سال به یکی از پردرآمدترین سال‌ها برای مجرمان سایبری در این کشور به شدت منزوی، تبدیل شود.

حمله هکرها به کیف پول های گرم

طبق گزارش Chainalysis - شرکتی که ارزهای دیجیتال را ردیابی می کند - هکرها حداقل هفت حمله مختلف را در سال گذشته انجام دادند که به طور عمده شرکت‌های سرمایه گذاری و صرافی‌های متمرکز را با تاکتیک‌های مختلف از جمله فیشینگ، بدافزار و مهندسی اجتماعی هدف قرار دادند.

مجرمان سایبری تلاش کردند تا به کیف پول‌های «گرم» سازمان‌ها دسترسی پیدا کنند - کیف پول‌های دیجیتالی که به اینترنت متصل هستند - و سپس وجوه را به حساب‌های تحت کنترل کره شمالی منتقل کنند.

هکرها، اقتصاد کره شمالی را سرپا نگه می دارند؟

این دزدی‌ها نشان می دهد این کشور به شدت تحریم شده ، همچنان به شبکه ای از هکرها برای کمک به بودجه برنامه های داخلی خود متکی است. یک گزارش محرمانه سازمان ملل متحد در گذشته رژیم کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را به انجام «عملیات علیه موسسات مالی و صرافی های مجازی» برای پرداخت هزینه تسلیحات و سرپا نگه داشتن اقتصاد کره شمالی متهم کرده بود.

اقدام آمریکا علیه دزدان ارزهای دیجیتالی

در ماه فوریه گذشته، وزارت دادگستری آمریکا سه شهروند کره شمالی را به جرم دزدی بیش از ۱.۳ میلیارد دلار از بانک‌ها و شرکت‌ها در سراسر جهان و سازماندهی سرقت دیجیتالی ارزهای دیجیتال متهم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.