پیکر آیت‌الله حسین گرایلی در مشهد شییع شد

مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت الله حاج شیخ حسین گرایلی از مبارزان و علمای برجسته حوزه‌ علمیه خراسان رضوی روز پنجشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در این استان و جمع کثیری از علما و روحانیان در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار شد.

آیت الله حاج شیخ حسین گرایلی که ششم بهمن ماه جاری در ۷۸ سالگی دارفانی را وداع گفت در سال ۱۳۲۲ در بهشهر متولد شد و در سال ۱۳۳۵ برای ادامه تحصیل به مشهد آمد و دروس حوزوی خود را در این شهر ادامه داد.

این مرحوم از سال ۱۳۴۰ تدریس دروس صرف تا خارج را در حوزه علمیه آغاز کرد و ۴۰ سال تبلیغ در داخل و خارج کشور و امامت جماعت در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از جمله فعالیت‌های وی بود.
مرحوم آیت‌الله گرایلی همچنین تدریس دروس معارف و اخلاق را در دانشگاه بر عهده داشت و ۲۰ سال روحانی کاروان حج، ۱۴ سال مدیر حوزه علمیه خراسان و ۲۰ سال عضو شورای مدیریت این حوزه علمیه بود.

پیکر آیت‌الله حسین گرایلی در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) تشییع شد


رییس‌جمهوری نیز در پیام تسلیت به مناسبت درگذشت این روحانی فقید نوشت: رحلت عالم وارسته، حضرت آیت‌الله حاج شیخ حسین گرایلی، از مبارزان و علمای برجسته حوزه‌های علمیه خراسان، موجب تأثر خاطر گردید. این عالم انقلابی و پارسا در سالیان متمادی از عمر شریف خود، در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله در سنگر امام جماعت حرم مطهر رضوی، مدیریت حوزه علمیه خراسان بزرگ، مسوولیت امور اهل سنت خراسان رضوی و شرق کشور و نیز فعالیت‌های تبلیغی در داخل و خارج کشور، منشأ خدمات ارزشمندی شد که ثمرات آن ماندگار خواهد بود.
آیت الله سید ابراهیم رییسی افزود: اینجانب ضایعه فقدان این روحانی پرهیزکار را به مردم ولایتمدار خراسان، حوزه‌های علمیه، شاگردان، علاقه‌مندان به خصوص بیت مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همنشینی با اولیاء الهی مسألت دارم.

پیکر آیت‌الله حسین گرایلی در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) تشییع شد


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز در پیام تسلیت به همین مناسبت نوشت:  فقدان استاد برجسته فقه و تفسیر، شخصیت هدایتگر و سازنده در حوزه تبلیغ، روحانی انقلابی و مقاوم در خط ولایتمداری در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی در درازای عمر انقلاب اسلامی همان رخنه غیرقابل ترمیم در اسلام است که مقام عصمت فرمودند "ثلم فی الاسلام ثلمة لا یسدها شئ".

آیت الله سیداحمد علم‌الهدی افزود: مصیبت وارده را به حوزه علمیه استان و بیت معظم آن مرحوم به ویژه فرزندان فاضل و برومند ایشان تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات آن فقید سعید را از درگاه خدای متعال مسئلت می‌نمایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.