نگاهی به تصمیم شورای شهر درباره بودجه شهرداری تهران

اما در گفت‌وگویی اعلام کرد که بررسی های لازم انجام شده و احتمال کاهش سقف بودجه پیشنهادی شهرداری وجود دارد . او به خبرگزاری فارس گفته بود: « بنده امروز در این جلسه به دلیل توصیه پزشک برای استراحت حضور نداشتم البته مشورت‌ها در این زمینه در حال انجام است. بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری توسط شورای پنجمی‌ها حدود ۴۸ هزار میلیارد تومان بسته شده بود و ما مجبور شدیم به دلیل پیش‌بینی عدم تحقق این بودجه آن را اصلاح کنیم و به حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان برسانیم.»

چمران ادامه داد: «اما متأسفانه همین میزان بودجه هم محقق نشده و ۳۲ هزار میلیارد تومان به تحقق رسیده است و این نشان می‌دهد که نمی‌توان بودجه را زیاد افزایش داد. از طرفی از شرایط اقتصادی کشور طی سال آینده نیز چندان مشخص نیست و به صورت خوشبینانه می‌توان بودجه را نزدیک به بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفت.»

به گفته چمران  بودجه را بالا مصوب کنیم هنر نکرده‌ایم فکر می‌کنم که بودجه ۱۴۰۱ نسبت به آن چیزی که شهردار تهران ارائه کرده با تصمیم شورای شهری‌ها کاهشی شود البته اصولا همیشه همینگونه بوده و رقمی که شورای شهر مصوب می‌کند نسبت به آنچه شهرداری ارائه می‌دهد کمتر است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «عقب‌نشینی کمیسیون تلفیق مقابل بودجه زاکانی؛ تاکتیک یا اعتماد به آقای شهردار!» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.