سامانه بارشی جدید در راه کشور/ هشدار برای 22 استان صادر شد

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا چهارشنبه ۶ بهمن برای ۲۲ استان هشدار آب‌گرفتگی معابر و کولاک برف صادر کرد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران،‌ اراک، کرج و اصفهان با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، کیفیت هوا کاهش می‌یابد.

پنجشنبه با گسترش فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از شمال فارس،‌ بوشهر،‌غرب اصفهان و مناطقی از شمال شرق و شرق بارش برف و باران روی می‌دهد. همچنین با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در سواحل شمالی بارش باران و در ارتفاعات بارش برف روی می‌دهد.

شدت بارش‌ها برای چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان، ارتفااعات شمال شرق خوزستان و جنوب آذربایجان غربی به صورت برف خواهد بود.

بر اساس اعلام  سازمان هواشناسی  روز جمعه در سواحل دریای خزر،‌خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش‌ها ادامه دارد و در جنوب شرق و شرق وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی شده است.

در نیمه شمالی کشور نیز وزش باد و کاهش 4 تا 6 درجه‌ای دما پیش بینی شده و سامانه به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی

زمان شروع: بعدازظهر چهارشنبه 1400/11/06

زمان پایان: جمعه 1400/11/08

نوع مخاطره: بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت، رعدو برق و مه آلودگی

منطقه اثر:

چهارشنبه 1400/11/06: چهارمحال و بختیاری، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، شمال کرمانشاه، زنجان، ارتفاعات در استانهای قزوین، البرز، تهران.

پنجشنبه 1400/11/07: گیلان، مازندران، گلستان، تهران، البرز، قم، خراسان شمالی، نیمه شرقی خوزستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، همدان، مرکزی، زنجان، کرمانشاه، لرستان، کردستان، شمال فارس، غرب اصفهان، ارتفاعات سمنان.

جمعه 1400/11/08: جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی.

اثر مخاطره: کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر برف، احتمال لغو یا تاخیر در پروازها، کولاک برف، آب گرفتگی معابر شهری.

توصیه: پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیتهای کوهنوردی، تجهیز خودرو ها به تجهیزات زمستانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای عملیات برف‌روبی.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی همراه با بارش برف

زمان شروع: صبح پنج‌شنبه 1400/11/07

زمان پایان: جمعه 1400/11/08

نوع مخاطره: بارش برف

منطقه اثر:

پنجشنبه 1400/11/07: کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نوار شرقی خوزستان، غرب کردستان، جنوب غرب آذربایجان غربی، ارتفاعات در تهران، البرز، مازندران، قزوین.

جمعه 1400/11/08: ارتفاعات در استانهای مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: کولاک برف، یخبندان، سوزباد، ریزش بهمن، لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی و برف گیر، احتمال افت فشار گاز، تاخیر و یا احتمال لغو پرواز.

توصیه: اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های امدادی برای مقابله با خسارت های احتمالی , آمادگی برای برف روبی.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.