شکارچیان به لاشه خرس هم رحم نکردند+عکس

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایسنا، احمد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه یک قلاده خرس قهوه ای در کوه نور شهرستان چرام شکار و لاشه آن به آتش کشیده شده است

سید اسد الله هاشمی افزود: متاسفانه عصر امروز یگان حفاظت نمایندگی محیط زیست شهرستان چرام ، خبر شکار خرسی را به اداره کل گزارش دادند که چند روز قبل توسط فرد یا افراد ناشناسی شکار شده است.

وی اظهار کرد: طی گزارش مردمی مبنی بر پیدا شدن لاشه یک قلاده خرس قهوه ای در ارتفاعات کوه نور شهرستان چرام ، یگان حفاظت نمایندگی محیط زیست آن شهرستان فورا به محل اعزام شدند.

62160600

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پس از نزدیک به دو ساعت پیاده روی مامورین یگان حفاظت به محل گزارش رسیده، متاسفانه لاشه خرس شکار شده را مشاهد می کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه، مکان لاشه کشف شده نزدیک به ۴۰ کیلومتر با نزدیک ترین مناطق حفاظت شده یعنی، خامین و خائیز فاصله دارد، تصریح کرد: بدلیل بعد مسافتی زیادی که کوه نور با مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان دارد، متاسفانه آنگونه که این مناطق باید حفاظت شوند نمی شوند.

وی ادامه داد : آنگونه که شواهد نشان می دهد، متاسفانه خرس شکار شده داری جنسیت ماده و نزدیک به ۵ سال سن دارد، در سه تا چهار روز گذشته شکار شده و لاشه آن نیز به آتش کشیده شده است.

هاشمی بیان کرد: موضوع به مراجع قضایی و امنیتی شهرستان گزارش داده شده، ضمن آنکه به جد از طریق دستگاه های امنیتی در حال پیگیری است، از مردم تقاضامندیم چنانچه اطلاعاتی در خصوص مضنون یا مضنونین احتمالی این شکار دارند، موضوع را به اداره محیط زیست شهرستان چرام گزارش دهند.

گفتنی است که کوه نور زیستگاه خرس قهوه ای، پلنگ، گرگ، روباه، کبک و سایر وحوش بوده که بارهای بار توسط افراد محلی مشاهده شده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.