۵ عادتی که پوستتان را نابود می کند!

پوست شما علاوه بر اینکه تحت تاثیر عوامل داخلی مانند بیماری، تغذیه است به همان میزان تحت تاثیر عوامل بیرونی مانند عادت‌های اشتباه روزمره نیز است.

پوست شما بسیار حساس است و کوچک‌ترین عادت اشتباهی می‌تواند پوست شما را در بلند مدت نابود کند در نتیجه بهتر است بیشتر حواستان به این باشد پوست خود را به دست خود نابود نکنید.

۱. هیجان زیاد در صورت اگر خنده، اخم و حرکات صورت تان شدید باشد، به تدریج همان محل‌ها روی پوست ماندگار می‌شوند. خط خنده در کنار لب‌ها، چروک پنجه کلاغی کنار چشم وخط اخم پیشانی با حرکات صورت شکل می‌گیرند و صورت را پیر می‌کنند. هرچقدر در هیجان‌ها کمتر صورت درگیر شود، این چروک‌ها کمتر می‌شوند.

۲. نزدن عینک آفتابی با آمدن پاییز و زمستان خیلی‌ها عینک آفتابی را کنار می‌گذارند، اما آفتاب بازهم اشعه UV که به پوست نازک اطراف چشم آسیب می‌زند را می‌تاباند و باعث چروک و پیری دور چشم می‌شود. در همه فصول زدن عینک آفتابی باعث می‌شود از پوست حساس پلک‌ها و زیر چشم محافظت کنید.

عینک آفتابی

۳. مالیدن چشم‌ها اگر مدام چشم‌های تان را می‌مالید و احساس خارش می‌کنید، چروک و تیرگی زیر چشم در انتظار شماست. دلیل اصلی خارش چشم، خشکی یا حساسیت است و اگر ادامه پیدا کرد باید حتماً درمان شود در غیر اینصورت باعث پف زیر چشم، تیرگی اطراف چشم و چروک خواهد شد.

۴. نوشیدن با نی نوشابه، آبمیوه و شیر را با نی می‌خورید؟ این عادت باعث ایجاد خطوط در اطراف دهان می‌شود. زمانی که سعی می‌کنید نوشیدنی را از نی بالا بکشید، عضلات کنار لب‌ها فعال می‌شوند و خطوط و چروک دور لب ایجاد می‌شود. یادتان باشد که سیگار کشیدن هم دقیقا همین اثر را روی لب‌ها دارد.

۵. استرس مداوم اگر همیشه نگران باشید، بدن مدام هورمون کورتیزول ترشح می‌کند. یکی از اثرات این هورمون، شکستن کلاژن است که منجر به شل شدن و چروک در تمام پوست می‌شود. با تغییراتی در تغذیه و سبک زندگی میتوان استرس را کاهش داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.