ارتش ترکیه شمال سوریه را گلوله‌باران کرد

به نوشته المیادین، توپخانه ارتش ترکیه، مواضع شبه‌نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» (YPG) را در روستای «عین دقنه»، اطراف شهر «تل رفعت»، شهرک «شیخ عیسی» و اطراف شهرک «دیر جمال» گلوله باران کرد. در این حملات سه نفر از شبه‌نظامیان کُرد کشته و دوازده نفر زخمی شدند.

در مقابل نیز شبه‌نظامیان کُرد اطراف شهر «اعزاز»، «عفرین» و اطراف پادگان نظامی ترکیه را راکت‌باران کردند. در شهر عفرین به گفته منابع محلی، چهار نفر کشته و پانزده نفر زخمی شدند.

همزمان ساکنان شهرک «تل رفعت» نیز به خیابان‌ها آمده و در حالی که پرچم سوریه را در دست داشتند. علیه ترکیه و شبه‌نظامیان همسو با این کشور شعار دادند.

حملات امروز پس از آن است که «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در ۲۱ دی ماه در واکنش به کشته شدن سه نیروی ارتش این کشور و زخمی شدن یک تن دیگر، گفت که ترکیه حملات «انتقام جویانه» خود را افزایش خواهد داد.

ارتش ترکیه از سال ۲۰۱۶ و به بهانه مقابله با قدرت‌گیری شبه‌نظامیان کُرد در شمال و شمال شرق سوریه حضور نظامی خود را گسترش داده است. شبه‌نظامیانی که به گفته مقامات آنکارا با عناصر پ.ک.ک ارتباط عمیقی دارند.

در این راستا ارتش ترکیه و تروریست‌های همسو با این کشور از جمله گروهک ارتش آزاد، در ۲۴ آگوست ۲۰۱۶ عملیات «سپر فرات» را انجام دادند و مناطقی در شمال استان حلب از جمله «جرابلس» را به اشغال خود در آوردند. در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۸ نیز عملیات «شاخه زیتون» در منطقه «عفرین» در استان حلب انجام شد. در نهم اکتبر ۲۰۱۹ نیز عملیات «چشمه فرات» در استان‌های استان‌های حلب، حسکه و رقه آغاز شد و با اشغال مناطقی در نوار مرزی استان رقه پایان یافت.

ارتش ترکیه برخی مناطق شمالی سوریه را گلوله‌باران کرد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.