۶ کاربرد جادویی خمیردندان که باورتان نمی شود

ما معمولا دو بار در روز، صبح و شب قبل از خواب از خمیر دندان استفاده می‌کنیم. اگرچه خمیردندان برای تمیز کردن دندان‌های شما به کار می‌رود، اما در واقع کاربردهای بسیار بیشتری دارد.

ما لیستی از شش تا از بهترین روش‌های تمیز کردن با خمیر دندان را گردآوری کرده‌ایم.

۱. پاک کردن رنگ مو از روی پوست

اگر موهای خود را در خانه رنگ می‌کنید، احتمالاً متوجه شده‌اید که لکه‌های قرمز یا قهوه‌ای روی پیشانی و گردن خود نیز مالیده‌اید. این رنگ نه تنها موهای شما، بلکه پوست شما را نیز لکه‌دار می‌کند! این را معمولاً می‌توان با مقدار زیادی صابون و مقداری شستشو از بین برد، اما برای پوست کاملاً مضر است. بهتر است با مالیدن وازلین به دور خط موی خود از این امر جلوگیری کنید، اما حتی در این صورت رنگ می‌تواند پوست شما را لکه‌دار کند. کمی خمیر دندان را روی یک پد پنبه بریزید و آن را روی پوست آسیب دیده بمالید. قبل از اینکه متوجه شوید پوست شما تمیز خواهد شد. فراموش نکنید که آن را با کمی آب و مقداری صابون ملایم تمیز کنید، زیرا خمیر دندان می‌تواند کاملاً پوست را خشک کند.

۲. تمیز کردن عینک آفتابی

آیا عینک آفتابی شما پوشیده از اثر انگشت و گرد و غبار است؟ این برای خمیر دندان مشکلی ندارد! اطمینان حاصل کنید که از خمیر دندان ملایم استفاده می‌کنید، نه خمیر دندانی که دارای ذرات ساینده باشد. کمی خمیر دندان را روی یک پد پنبه‌ای بریزید و آن را روی عینک آفتابی بمالید. به مالیدن آن با پدهای پنبه‌ای تمیز ادامه دهید تا خمیر دندان از بین برود.

۳. از بین بردن بوی ماهی و پیاز از روی تخته برش

پیاز یا ماهی بریده‌اید؟ پس احتمالا دستان شما و تخته برش بوی آن‌ها را می‌دهند. با شستن دست‌هایتان با کمی خمیردندان می‌توانید به راحتی از شر بوی آن خلاص شوید. همچنین، قبل از شستن تخته برش، کمی خمیردندان روی آن بمالید تا از ماندگار شدن بوی بد آن جلوگیری کنید.

۴. پاک کردن ماژیک از روی میز

شاید فرزند شما در جایی غیر از کاغذ رنگ کرده و میز شما اکنون با مارکر کثیف شده است. نگران نباشید، فقط مقداری خمیر دندان را روی سطح میز بمالید و آن را با یک دستمال نم‌دار تمیز کرده و با یک دستمال کاغذی پاک کنید و مطمئن باشید هیچ اثری از آن به جا نخواهد ماند.

 

۵. حفظ سفیدی کفی کفش

اگر یک جفت کفش کتانی با کفی سفید دارید، می‌دانید که حفظ سفیدی آن‌ها و درخشان ماندنشان جقدر سخت است و  معمولا بعد از مدتی کمی زرد یا خاکستری می‌شوند. و می‌خواهید رنگ آن‌ها همچنان سفید باقی بمانند، کمی خمیردندان را  روی آنها بمالید. با دستمال کاغذی پاک کنید و کفی کفشتان دوباره سفید می‌شود.

۶. تمیز کردن اتو 

آیا مقداری لکه روی اتوی شما وجود دارد که اتو کردن لباس شما را دشوار می‌کند؟ شما نمی‌خواهید هیچ لکه‌ای را روی لباس گرانبهای خود اتو کنید، بنابراین تمیز کردن منظم اتو ضروری است. مقداری خمیردندان روی کف اتوی خود بمالید. قبل از مالیدن از سرد بودن اتو اطمینان حاصل کنید سپس آن را با یک دستمال کاغذی پاک کنید، به همین راحتی.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.