رهبر کره‌شمالی دستور مهم صادر کرد/ آمادگی برای رویارویی با آمریکا

رسانه های کره شمالی از دستور کیم جونگ اون رهبر این کشور برای آماده شدن جهت رویارویی طولانی مدت با ایالات متحده آمریکا خبر دادند.

رسانه‌های کره شمالی همچنین افزودند که رهبر کره شمالی در جریان جلسه دفتر سیاسی دولتش در پیونگ یانگ دستور داده است اقدامات اعتمادسازی با آمریکا به دلیل سیاست‌های خصمانه واشنگتن علیه پیونگ یانگ مورد بازنگری قرار گیرد.

ایالات متحده آمریکا پیش از این و در پی آزمایش دو موشک بالستیک توسط پیونگ یانگ که چهارمین نوع خود طی یکماهبود کره شمالی را به توقف این اقدامات فرا خوانده بود.

این در حالی است که نماینده آمریکا در سازمان ملل پیش از این در سخنانی در واکنش به چهارمین آزمایش دفاع موشکی اخیر از سوی کره شمالی از نشست شورای امنیت در روزهای آتی در این خصوص خبر داده بود.

«لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل امروز سه شنبه اعلام کرد که نشست دیگری از سوی شورای امنیت با موضوع کره شمالی برگزار خواهد شد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل این سخنان را به دنبال چهارمین آزمایش موشکی پیونگ یانگ طی ماه جاری لادی بیان کرد. وی در ادامه وعده داد که فشارها بر کره شمالی افزایش یابد.

گفتنی است که رسانه‌های کره شمالی پیش از این جزئیات آزمایش موشکی بامداد دوشنبه در این کشور را منتشر کرده بودند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی در این خصوص گزارش داد: دو فروند موشک تاکتیکی هدایت شونده که از منطقه غربی جمهوری دموکراتیک خلق کره شلیک شده بود با دقت به اهداف خود در جزیره‌ای در دریای شرقی اصابت کردند. آکادمی علوم دفاعی دقت سامانه سلاح‌های در دست تولید و امنیت و کارآیی آنها را تأیید کرد.

گارد ساحلی ژاپن بامداد روز دوشنبه اعلام کرده بود که کره شمالی یک موشک بالستیک دیگر آزمایش کرده است.

کره شمالی از ابتدای سال جاری میلادی چندین موشک پرتاب کرده است.

رسانه‌ها روز جمعه گذشته نیز اعلام کرده بودند که کره شمالی یک پرتاب آزمایشی را توسط هنگ موشکی راه آهن انجام داده است و این خبر یک روز بعد از سوی تلویزیون دولتی کره شمالی نیز تائید شد.

پرتاب روز جمعه سومین پرتاب موشکی کره شمالی در دو هفته گذشته بود و حال پرتاب بامداد دوشنبه چهارمین پرتاب موشک بالستیک کره شمالی در سال میلادی جدید و طی کمتر از یک ماه گذشته به شمار می‌رود.

آمریکا مدعی شد که این آزمایش‌ها تحریک‌آمیز بوده و قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض می‌کند و ادعا می‌کند که قطعنامه‌های منع موشک‌های بالستیک دوربرد، موشک‌های مافوق صوت را نیز پوشش می‌دهد. آمریکا همچنین پس از این آزمایش‌های موشکی در کره شمالی، پنج شخصیت کره‌ای را تحریم کرد که چهار نفر از آنها در چین و یک نفر در روسیه کار می‌کنند. خزانه‌داری آمریکا ادعا می‌کند که افراد تحریم شده به پیونگ یانگ در «تهیه غیرقانونی کالا برای تسلیحات موشکی» کمک کرده‌اند.

در مقابل سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی روز جمعه با انتقاد شدید از آنچه «منطق گانگستری» آمریکا عنوان کرد، گفت که تقویت توان دفاعی این کشور حق مشروع یک کشور مستقل است و این موشک هیچ کشور یا نیروی خاصی را هدف قرار نداده و هیچ آسیبی به امنیت کشورهای همسایه وارد نکرده است.

ایالات متحده از کره شمالی می‌خواهد که از برنامه‌های موشکی هسته‌ای و بالستیک خود دست بردارد، اما پیونگ یانگمی‌گوید در غیاب یک معاهده صلح دائمی با سئول و واشنگتن، به توان موشکی برای تضمین امنیت خود نیاز دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.