روسیه: نفوذ ناتو در اوکراین را تحمل نمی‌کنیم

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این باره گفت: مسکو حضور نیروهایش نزدیک مرز با اوکراین را به دلیل وجود تنش ها ضروری می داند. روسیه می بیند که ناتو به تدریج در اوکراین نفوذ می کند؛ ما نمی توانیم این موضوع را تحمل کنیم.

«دیمیتری پسکوف» در ادامه اضافه کرد: روسیه احدی را به عملیات نظامی تهدید نمی کند؛ اما در صورت گسترش بیشتر ناتو مجبور به اقدامات متقابل خواهد بود. تحریم هایی جدید آمریکا علیه روسیه می تواند به گسست روابط بینجامد.

پیشتر جلسه ای بین «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه و «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا بر سر پیشنهادات تضمین های امنیتی ارائه شده توسط مسکو برگزار شد.

همچنین جلسه روسیه و شورای ناتو نیز پس از مدت ها هفته گذشته در همین زمینه برگزار شد. در نهایت اما این جلسات نتایجی ملموس در بر نداشت و قدمی در راه حل بحران های موجود، به ویژه مسئله اوکراین برداشته نشد.

گفتنی است که در راستای تداوم سیاست روسیه هراسی، محور غربی به سرکردگی آمریکا چندی است که مسکو را به استقرار نیروهای نظامی خود مرز با اوکراین و تلاش برای حمله این کشور به کی‌یف متهم کرده است؛ ادعایی که روسیه آن را رد و تصریح کرده است که این کشور حق برگزاری رزمایش نظامی در هر نقطه از خاک خود را دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.