رزمایش کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در عربستان

رزمایش مشترک نیروهای امنیتی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در عربستان سعودی آغاز شد.

رزمایش مشترک نیروهای امنیتی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با هدف آمادگی این نیروها برای مقابله با خطرات امنیتی، در عربستان سعودی آغاز شد.

هدف از این رزمایش که با نام جعلی «امنیت خلیج عربی ۳» برگزار می‌شود، تقویت همکاری بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در زمینه امنیت، ارتقای سطح هماهنگی و آمادگی دستگاه‌های امنیتی برای مقابله با تمامی تهدیدات و خطراتی که منطقه خلیج فارس با آن مواجه است، عنوان شده است.

«سعید بن عبدالله القحطانی» معاون وزیر کشور عربستان سعودی در امور عملیات در این خصوص گفت که این رزمایش نشان می‌دهد که سرنوشت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مشترک و امنیت آن‌ها یکی است.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، القحطانی افزود که این رزمایش با مشارکت همه دستگاه‌های امنیتی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برگزار می‌شود و تمامی فرضیه‌ها و خطرات امنیتی احتمالی برای این کشورها در این رزمایش شبیه‌سازی می‌شود.

سرتیپ«شایع بن سالم الودعانی» فرمانده این رزمایش نیز تأکید کرد: «پیام این رزمایش این است که خلیج (فارس) و امنیت ما یکی است و این پیام روشنی به همه کسانی است که قصد صدمه زدن به امنیت خلیج (فارس) را دارند».

قطر نیز در این رزمایش مشارکت دارد حال آنکه این کشور به دلیل اختلافات با امارات، بحرین و عربستان، در رزمایش امنیت خلیج فارس ۲ در سال ۲۰۲۰ که در امارات برگزار شد، مشارکت نداشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.