بارش بی سابقه برف در آذربایجان شرقی

مدیرکل بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به تداوم بارش کم سابقه برف، از اعلام وضعیت نارنجی در سراسر استان خبر داد.

محمد باقر هنربر افزود: از چند روز گذشته برودت هوا و بارش سنگین برف در اغلب نقاط آذربایجان شرقی پیش بینی شده و وضعیت نارنجی به ارگان های امداد و نجات ابلاغ شده بود.

وی با اشاره به اینکه این میزان از بارش برف و برودت ناگهانی هوا ارگان های امدادی آذربایجان شرقی را غافلگیر نکرده یادآور شد: در این وضعیت، اولویت با بازگشایی محورهای مواصلاتی استان بوده و در سایه زحمات راهداران،​ پلیس راه و هلال احمر،​تمام جاده های اصلی و فرعی استان باز است اما تردد با زنجیر چرخ صورت می گیرد.

به گفته مدیرکل بحران استانداری آذربایجان شرقی، برخی از خودروهای گرفتار در محورهای مواصلاتی استان به کمک امدادگران هلال احمر نجات پیدا کرده اند.

هنربر از مسدود بودن بسیاری از راه های روستایی به ویژه در شهرستان هشترود،​چاراویماق، مرند، صوفیان و شبستر خبر داد و افزود: ضمن قطع برق ۶ روستا، در یکی از روستاهای هشترود نیز بر اثر تصادف رانندگی ناشی از لغزندگی جاده، متاسفانه یک نفر کشته و چند نفر مصدوم شده اند.

وی با اشاره به اینکه این روند بارندگی تا ۶ عصر امروز یکشنبه ادامه می یابد هشدار داد: پس از آن نیز شاهد برودت شدید هوا و یخبندان جاده ها خواهیم بود لذا از شهروندان خواهشمندیم از سفرهای غیرضروری حتی در داخل شهرها خودداری نمایند.

مدیرکل بحران استانداری آذربایجان شرقی اطمینان داد که اولویت استان در این شرایط، تامین گاز و برق مردم بوده و در صورت همکاری شهروندان و تلاش مجموعه ارگان های خدماتی، هیچگونه قطعی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.