قیمت جدید مرغ اعلام شد

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ریاست جمهور و وزیر جهاد تاکید داشته اند که تغییری در ارائه خدمات به مرغداران صورت نگیرد. به این معنا که تخصیص ارز ترجیحی برای نهاده طیور ادامه خواهد داشت.

 حسین دماوندی نژاد در برنامه تهران ۲۰  اظهار داشت: در بخش طیور پایش با دقت کامل به صورت روزانه انجام می شود که در ۳۲ استان هر روز همکاران ما فعالیت دارند به طوری که ما از ۴۵ روز جلوتر می دانیم که شرایط در ۴۵ روز آینده چگونه خواهد بود.

وی افزود: قیمت مرغ به صورت مصوب ۳۱ هزار تومان می باشد که با قیمت های فراتر و پایین تر از این نرخ به صورت قانونی برخورد خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: ریاست جمهور و وزیر جهاد تاکید داشته اند که تغییری در ارائه خدمات به مرغداران صورت نگیرد. به این معنا که تخصیص ارز ترجیحی برای نهاده طیور ادامه خواهد داشت.

ناصر نبی پورشیری رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران هم در خصوص مشکلات مرغداران گفت: وضعیت نهاده ها، حذف مرغ چربی دار، نبود کشتارگاه و سردخانه از مشکلات عمده مرغداران است.

محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و نماینده استان فارس هم با انتقاد از نحوه توزیع نهاده های دامی گفت: بارها تولیدکنندگان مرغ گوشتی و تخم مرغ به ما انتقال داده اند که توزیع نهاده های دامی منطقی نیست، که بررسی های ما نیز نشان می دهد گلایه تولیدکنندگان عزیز درست و بر حق است.

عسکری افزود: اگر نهاده ها به موقع به دست تولیدکنندگان برسد حتما بازار آرامش پیدا خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.