هواشناسی این استان هشدار نارنجی صادر کرد

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: وضعیت جوی این استان از اواخر وقت امروز یکشنبه تا سه شنبه ۲۸ دی ماه جاری در حالت هشدار نارنجی قرار می‌گیرد.

محمدرضا رحمن‌نیا افزود: هشدار نارنجی به منظور انجام اقدامات ضروری به دلیل احتمال خسارت های گسترده ناشی از برف و کولاک در سطح استان صادر شده است.

به گفته وی، در مدت بیان شده، بارش برف شدید در ارتفاعات و مناطق بادگیر موجب وقوع کولاک می شود.

وی یادآوری کرد: اثر این مخاطره در شهرستان های ابهر، ماهنشان طارم، خدابنده، ایجرود، خرم دره، زنجان، ابهر و سلطانیه وجب اختلال در تردد، لغزندگی معابر، کاهش دید، احتمال انسداد مسیرهای کوهستانی و روستایی، افزایش مصرف حامل های انرژی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: توصیه می شود هموطنان از ترددهای غیرضروری در جاده های استان پرهیز و در صورت ضرورت تجهیزات ایمنی  زمستانی، پوشش گرم همراه داشته باشند و آمادگی برای برف روبی و بازگشایی معابر و مدیریت در مصرف حامل های انرژی را داشته باشند.

رحمن نیا به سامانه دوم جوی در استان اشاره کرد و متذکر شد: این سامانه از روز دوشنبه ۲۷ دی ماه فعال و تا پایان وقت جمعه اولین روز از بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: این نوع مخاطره موجب افت محسوس و قابل ملاحظه دمای هوا در سطح استان زنجان می شود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: این مخاطره در شهرستان های زنجان، طارم، ابهر، خدابنده، خرم دره، سلطانیه، ایجرود و ماهنشان تاثیرگذار می شود.

رحمن نیا اظهارداشت: اثر این مخاطره یخبندان سراسری، احتمال به زدگی لوله های انتقال آب و کنتورها، افت فشار گاز و افزایش مصرف حامل های انرژی است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.