گفت‌وگوهای فوتبالی امیرعبداللهیان با مقامات قطر

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به دوحه در جمع خبرنگاران تاکید کرد که سفر منطقه ای دو روزه من به عمان و قطر در راستای تقویت و تحکیم سیاست همسایگی دولت سیزدهم است.

امیرعبداللهیان در ادامه درباره اهداف سفر خود به قطر نیز گفت: من امروز در قطر ابتدا با جناب آقای امیر و سپس با همتای خودم گفت وگو خواهم داشت و به طور طبیعی در این کشور هم در مذاکرات ما برخی موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی مورد توجه ما است.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: همچنین فرصت هایی در قطر وجود دارد از جمله بازی های جام جهانی که یک گفت وگوهایی در گذشته انجام شده است و ما درخصوص اینکه در این زمینه هم از ظرفیت جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه خدمات فنی و مهندسی و امکاناتی که جمهوری اسلامی ایران دارد و می تواند استفاده کند برای کمک به قطر در این مساله و برای توسعه همکاری های دو جانبه ما به ویژه در حوزه تجاری در گفت وگوهای خودمان به این موضوع هم در کنار سایر تحولات منطقه ای و بین المللی خواهیم پرداخت.

 

وی در تشریح جزئیات سفر روز دوشنبه خود به عمان، افزود:  در این سفر درخصوص برخی موضوعات دو جانبه هم با جناب نخست وزیر و هم با همتای خودم گفت وگو داشتم.

او ادامه داد: همکاری های سیاسی دوجانبه و رایزنی درخصوص برخی از موضوعات مشترک ما از جمله مسائل گفت وگوهای ما بود اما در حوزه اقتصادی، اولا بحث از سرگیری حرکت لنج های دو کشور با توجه به مهار کرونا مورد توجه ما بود و طرف عمانی قول داد که این موضوع را پیگیری می کند تا ما بتوانیم در آینده نزدیک شاهد از سرگیری حرکت لنج های دو کشور باشیم برای تبادل کالا و اقلامی که بین دو کشور تبادل می شود.

وزیر امور خارجه ایران افزود: همچنین درخصوص سرمایه گذاری مشترک در برخی از پروژه ها در داخل ایران در حوزه های مختلف نیز با هم گفت وگو کردیم از جمله بحث سرمایه گذاری در بندر چابهار جمهوری اسلامی ایران و همچنین یکی از مشکلاتی که برای اتباع دو کشور در انجام امور تجاری و فعالیت های مردمی وجود دارد از سرگیری پروازهای ایران ایر و عمان ایر بود که در این رابطه هم با جناب نخست وزیر موضوع مطرح شد و توافق شد که اقدامات لازم برای این موضوع از سر گرفته شود.

امیرعبداللهیان گفت: نیز در حوزه مسائل منطقه ای پیرامون تحولات در یمن، افغانستان و مساله فلسطین هم با یکدیگر گفت وگو کردیم و در سطح بین المللی هم با توجه به مذاکرات هسته ای و مذاکره برای لغو تحریم‌ها در وین، گفت وگوی مفصلی را هم با نخست وزیر و هم با همتای خودم داشتم.

وی افزود: همانطور که می دانید در گذشته عمانی ها برای به نتیجه رسیدن این مذاکرات در قالب برجام هم در سطح چند جانبه و هم در ارتباط با برخی از طرف های غربی ایفای نقش می کردند و عمانی ها همچنان برای اینکه این مذاکرات به نتیجه خوب و پایداری برسد از نیات صادقانه برخوردارند و تلاش های دیپلماتیک خودشان را برای کمک به میز مذاکرات در دستیابی به یک توافق خوب ادامه می‌دهند.

به گزارش ایرنا، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دومین مقصد سفر منطقه‌ای خود، دقایقی پیش وارد دوحه پایتخت قطر شد. او قرار است در این سفر با امیر قطر و وزیر خارجه این کشور دیدار کند.

گفت وگوهای دوجانبه و تبادل نظر درخصوص مسائل مهم منطقه و بین‌الملل از مهم‌ترین محورهای دیدار امیرعبدالهیان در قطر خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.