تنها حدود دو هفته پس از اظهارات «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی علیه حزب‌الله و توصیف این جنبش با کلمه «تروریستی»، یک مقام سعودی دیگر حزب‌الله را به در پیش گرفتن «رفتاری نظامی در منطقه که امنیت ملی عربی  را تهدید می‌کند»، متهم کرد.

رسانه‌های سعودی امروز اظهاراتی از «ولید البخاری» سفیر این کشور در لبنان را منتشر کردند که گفت: «امیدواریم که لبنان به میدانی برای حمله کشورهای عربی، منافع آن‌ها تبدیل نشود و جایی برای اجرای برنامه کشورها، سازمان‌ها و گروه‌های تروریستی ضد این کشور نباشد».

سفیر ریاض که با خبرگزاری فرانسه گفت‌و‌گو کرده بود، در ادامه به جنبش حزب‌الله لبنان اشاره کرد و اتهام‌پراکنی علیه این جنبش پرداخت.

البخاری بدون اشاره اقدامات ریاض در کشورهای مختلف از جمله یمن مدعی شد: «فعالیت‌های حزب‌الله تروریستی و رفتار نظامی آن امنیت ملی عربی را تهدید می‌کند».

او همچنین در ادامه اظهاراتش از دولت لبنان خواستار توقف «فعالیت‌های سیاسی، نظامی، امنیتی و رسانه‌ای» در داخل خاک لبنان شد که وی آن را «مخل حاکمیت عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج [فارس]» خواند.

این اتهام‌زنی‌ها در حالی مطرح می‌شود که سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان سه روز پیش اشاره کرد که این جنبش در مرحله گذشته به منظور کمک به دولت این کشور برای حل بحران با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و به ویژه عربستان سعودی اظهاراتی علیه ریاض مطرح نکرد. حال آنکه سران عربستان سعودی نه‌تنها دست‌ از اتهام پراکنی علیه حزب‌الله برنداشتند، بلکه حملات خود را علیه این جنبش تشدید کردند.

سید حسن نصرالله در سخنرانی خود به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابو مهدی المهندس نایب رئیس شهید سازمان الحشدالشعبی عراق در این خصوص گفت: «ما به عربستان سعودی حمله و تهاجم نکردیم. آن‌ها بودند که در جنگ جهان علیه منطقه دست داشتند».

دبیرکل حزب الله دوشنبه‌شب با طرح این پرسش که چه کسی پشت گروه‌های مسلح ایجاد شده در لبنان ایستاده است، در پاسخ  گفت: «در رأس همه آنان، عربستان بود. عربستان در رأس کسانی بود که در این توطئه جهانی سهیم بود؛ توطئه‌ای که هدف آن منطقه ما بود. این ما نیستیم که روابط لبنان با ریاض را تخریب کرده‌ باشیم».

سید حسن نصرالله همچنین با اشاره به اظهارات اخیر شاه سعودی که در بخشی از آن خطاب به لبنانی‌ها گفته بود، مردم و مسئولان در مقابل هیمنه تروریستی حزب‌الله بایستند، اظهار داشت: «جناب شاه! تروریست تویی نه حزب‌الله. آن تروریستی که اندیشه تکفیری داعشی را به لبنان فرستاد تو بودی. تروریستی که انتحاری‌ها را به عراق فرستاد، تو بودی. تروریستی که هفت سال مردم یمن را دارد می‌کشد تو هستی. تروریستی که در همه جنگ‌های آمریکا کنارش ایستاده تا جنایات ضدبشری‌اش را حمایت کند، تو هستی. حزب الله تروریست نیست! حزب‌الله، مقاومت‌کننده، مدافع، ملی‌گرا و با شرافت است که از وطن، امت، اهل و مردم و مقدساتش حمایت می‌کند... حزب‌الله کسی است که در کنار حاج قاسم جنگید».

دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از سخنانش داعش را برخاسته از عربستان سعودی دانست و گفت: «محمد بن سلمان می‌گوید که آمریکا از عربستان خواست که طی ده‌ها سال گذشته برای گسترش تفکر وهابیت در جهان اسلامی و سایر کشورها تلاش کند و عربستان نیز این را پذیرفت... موضع رسمی عربستان نیز حمایت از اشغال عراق توسط داعش بود... عربستان، انتحاری‌ها و خودروهای انتحاری را به عراق فرستاد».

نصرالله ادامه داد: «عربستان جوانان خود را برای کشتار جوانان و کودکان عراقی در جریان عملیات‌های انتحاری فرستاد؛ ولی ایران، جوانان خود را فرستاد تا در همه استان‌های عراق، از مردم این کشور دفاع کنند... ایران جوانان خود را برای دفاع از عراق به این کشور فرستاد. لذا چگونه می‌توان بین شهید و قاتل، تفاوت قائل نشد؟ برخی وانمود می‌کنند که ایران دشمن است و عربستان دوست».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.